Η ώρα των γυναικών σε κρίση ηλικίας. Όπως οι Ρόμπιν Ράιτ Πεν, η Τζούλιαν Μουρ και η Μόνικα Μπελούτσι, που κάνουν... τα πάντα γύρω από το σεξ στις «Ιδιωτικές ζωές της Πίπα Λι»
O τίτλος «Οι ιδιωτικές ζωές της Πίπα Λι» ("Τhe private lives of Ρippa Lee") όνομα και πράμα για την ιστορία που σκάρωσε η Ρεμπέκα Μίλερ, σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Χωρίς αυτόν, ένα είναι σίγουρο. Κινηματογραφική κάμερα θα χάζευε από τις βιτρίνες.
Κρίση ηλικίας το λένε αυτό; Μπορεί. Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού; Πάντως, αυτό το πράγμα δεν είναι ταινία. Προφανώς επειδή η γυναίκα προσεγγίζει τα πενήντα (47 ακριβώς), έδωσε μία και αποκάλυψε τεράστιο πανικό. Όλα μέσα: από λεσβιακό μέχρι ναρκωτικό, παρτούζα και στο τέλος, «άντε γεια κορίτσια», αγκαλιά με παίδαρο. Μοιάζει με χρονογράφημα, αλλά είναι έτσι ακριβώς. Όπου η Πίπα Σαρκάσιαν (την υποδύεται η Ρόμπιν Ράιτ Πεν, σύζυγος του Σον Πεν) όταν η μητέρα της τη φιλάει στο στόμα εγκαταλείπει την οικογενειακή στέγη. Τραύμα. Τι άλλο θα επινοήσουν! Τρέχει και μπαίνει στο διαμέρισμα της Τζούλιαν Μουρ, μιας λεσβίας που βγάζει το ψωμί της φωτογραφίζοντας γαργαλιστικά στιγμιότυπα.
Εκεί μαθαίνει τι εστί αμαρτία κι αφού χορταίνει από κορίτσια, πέφτει πάνω σε τρία αγόρια. Από τον έναν στον άλλον. Και ταυτοχρόνως καταπίνει τόνους χάπια. Το μυαλό της θολό. Οπότε στα 20 φεύγα πέφτει πάνω σε φαλακρό πενηντάρη εκδότη και κουλτουριάρη (Άλαν Άρκιν), παντρεμένο αλλά έτοιμο για δεύτερο γάμο με κάποιο κορίτσι μικρό.
Εδώ είναι που γίνεται το εξής μουρλό. «Για να μου δώσει το διαζύγιο, έναν όρο μου έβαλε η γυναίκα μου. Να πάμε στο σπίτι για να σε γνωρίσει». Τι να κάνει η Πίπα, χτυπάει την πόρτα και πέφτει στη γυναικάρα Μόνικα Μπελούτσι. Αυτό κι αν είναι ανέκδοτο αμερικανικό. Δηλαδή να είσαι παντρεμένος με τον ορισμό του σεξαπίλ, κι εσύ να θέλεις να χωρίσεις για να παντρευτείς μια ξεπλυμένη ξανθιά τρίχα!
Το στιγμιότυπο της συνάντησης, αλησμόνητο. Η Μόνικα σερβίρει γουρουνόπουλο και λέει στην Πίπα: «Όπως βλέπεις, αγαπητή μου, ο σύζυγός μου αντάλλαξε ένα γουρουνόπουλο για μια αγελάδα»! Ως εκ τούτου η ξανθιά «αγελάδα» παντρεύεται τον εκδότη, φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά και όταν σκαρφαλώνει τα 40, αρχίζει η μούρλα. Πρώτα η υπνοβασία. Σηκώνεται, καταβροχθίζει σαν γουρούνα και όταν ξυπνήσει, βάζει τις φωνές.
Έπειτα τσακώνει την καλύτερή της φίλη, παντρεμένη αλλά σε κρίση (η Γουινόνα Ράιντερ θεότρελη), με τον άντρα της. Δεν τελείωσα. Ως ψύχραιμος, κουλτουριάρης Αμερικανός, ο Άλαν Άρκιν- με τρία εμφράγματα, παρακαλώ- ανακοινώνει στην ξανθιά τρίχα το εξής μουρλό: «Αποφάσισα να σε χωρίσω και να την παντρευτώ».
Έτσι; Θα δεις. Μια και δυο τρέχει στο ψιλικατζήδικο στο οποίο εργάζεται ο παίδαρος Κιάνου Ριβς- γιος μιας καλής της φίλης που την υποδύεται η Σίρλεϊ Νάιτ, διακοσίων κιλών - και πέφτει στην αγκαλιά του. Πάλι δεν τελείωσα. Επειδή ο Κιάνου έχει υποστεί χουνέρι από τη γυναίκα του (λέει: «τσάκωσα τον καλύτερό μου φίλο πάνω από τη γυναίκα μου», κάτι που σημαίνει πως του έχει κοπεί η όρεξη) με τα πέντε δάκτυλα και προσπαθεί να τη φέρει σε οργασμό. Το φινάλε αποκαλύπτει το πρόβλημα του βαριά άρρωστου θηλυκού. Η Πίπα εγκαταλείπει τον σύζυγο στο φέρετρο και την κάνει με τον παίδαρο...
Πού είναι η Μόνικα; Ρεμπέκα Μίλερ (η σκηνοθέτρια και συγγραφέας του ομότιτλου βιβλίου για την «Πίπα»): «Ήταν αδύνατον να έρθει. Στην αρχή δεν την είχα σκεφτεί, αλλά όταν τη συνάντησα τυχαία στο Μαρόκο, τότε κατάλαβα και είπα "Θεέ μου, αυτή είναι larger than life- μεγαλύτερη από τη ζωήκαι όχι απλώς γυναίκα. Η επιτομή τής θηλυκότητας».
Τι είναι ελευθερία; Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Έχετε προσέξει μια πινακίδα στο Check point Charlie; (το συνοριακό σημείο Ανατολικού- Δυτικού Βερολίνου). Ε λοιπόν, νομίζω πως λέει ότι ο φόβος είναι εχθρός της ενότητας. Ο φόβος της Πίπας (την υποδύεται η ίδια) την είχε εγκλωβίσει όλα αυτά τα χρόνια να ζει σ΄ ένα γιγαντιαίο ψέμα.
Σκοτώνουμε τον φόβο και είμαστε ελεύθεροι. Εκεί ακριβώς η Πίπα συναντάει τον Άντρα. Όχι τον Σωτήρα της και Ιησού Χριστό που λέει η Ρεμπέκα, αλλά τον Άντρα».
Κιάνου Ριβς: «Δηλαδή εμένα»!
Ρεμπέκα Μίλερ: «Εσένα, που για να σε πείσω να παίξεις στην ταινία έπρεπε να πέσω στα γόνατά σου και να εκλιπαρώ».
Κιάνου Ριβς: «Βλακεία μου».
Ντάνιελ Ντέι Λιούις ή Κιάνου Ριβς;
Ρεμπέκα Μίλερ: «Ως άντρες ή ως ηθοποιοί; Ως ηθοποιοί και οι δύο εξαιρετικοί. Ως άντρες τι να σας πω. Όταν θα πάω με τον Κιάνου, θα ξέρω και σας υπόσχομαι να το πω»!
Το μυστικό ενός καλού ηθοποιού;
Κιάνου Ριβς: «Ζάχαρη».
Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Και νικοτίνη».
Κιάνου: «Πλάκα κάνουμε. Είναι ταλέντο».
Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Ταλέντο αλλά και το χάρισμα να ακούς τους συναδέλφους και τον σκηνοθέτη σου. Αν δεν ακούς, ακόμα και μεγάλο ταλέντο να είσαι, θα καταστραφείς. Όποιος δεν τεντώνει τ΄ αυτιά του, μικραίνει το μπόι του».
O τίτλος «Οι ιδιωτικές ζωές της Πίπα Λι» ("Τhe private lives of Ρippa Lee") όνομα και πράμα για την ιστορία που σκάρωσε η Ρεμπέκα Μίλερ, σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Χωρίς αυτόν, ένα είναι σίγουρο. Κινηματογραφική κάμερα θα χάζευε από τις βιτρίνες.
Κρίση ηλικίας το λένε αυτό; Μπορεί. Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού; Πάντως, αυτό το πράγμα δεν είναι ταινία. Προφανώς επειδή η γυναίκα προσεγγίζει τα πενήντα (47 ακριβώς), έδωσε μία και αποκάλυψε τεράστιο πανικό. Όλα μέσα: από λεσβιακό μέχρι ναρκωτικό, παρτούζα και στο τέλος, «άντε γεια κορίτσια», αγκαλιά με παίδαρο. Μοιάζει με χρονογράφημα, αλλά είναι έτσι ακριβώς. Όπου η Πίπα Σαρκάσιαν (την υποδύεται η Ρόμπιν Ράιτ Πεν, σύζυγος του Σον Πεν) όταν η μητέρα της τη φιλάει στο στόμα εγκαταλείπει την οικογενειακή στέγη. Τραύμα. Τι άλλο θα επινοήσουν! Τρέχει και μπαίνει στο διαμέρισμα της Τζούλιαν Μουρ, μιας λεσβίας που βγάζει το ψωμί της φωτογραφίζοντας γαργαλιστικά στιγμιότυπα.
Εκεί μαθαίνει τι εστί αμαρτία κι αφού χορταίνει από κορίτσια, πέφτει πάνω σε τρία αγόρια. Από τον έναν στον άλλον. Και ταυτοχρόνως καταπίνει τόνους χάπια. Το μυαλό της θολό. Οπότε στα 20 φεύγα πέφτει πάνω σε φαλακρό πενηντάρη εκδότη και κουλτουριάρη (Άλαν Άρκιν), παντρεμένο αλλά έτοιμο για δεύτερο γάμο με κάποιο κορίτσι μικρό.
Εδώ είναι που γίνεται το εξής μουρλό. «Για να μου δώσει το διαζύγιο, έναν όρο μου έβαλε η γυναίκα μου. Να πάμε στο σπίτι για να σε γνωρίσει». Τι να κάνει η Πίπα, χτυπάει την πόρτα και πέφτει στη γυναικάρα Μόνικα Μπελούτσι. Αυτό κι αν είναι ανέκδοτο αμερικανικό. Δηλαδή να είσαι παντρεμένος με τον ορισμό του σεξαπίλ, κι εσύ να θέλεις να χωρίσεις για να παντρευτείς μια ξεπλυμένη ξανθιά τρίχα!
Το στιγμιότυπο της συνάντησης, αλησμόνητο. Η Μόνικα σερβίρει γουρουνόπουλο και λέει στην Πίπα: «Όπως βλέπεις, αγαπητή μου, ο σύζυγός μου αντάλλαξε ένα γουρουνόπουλο για μια αγελάδα»! Ως εκ τούτου η ξανθιά «αγελάδα» παντρεύεται τον εκδότη, φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά και όταν σκαρφαλώνει τα 40, αρχίζει η μούρλα. Πρώτα η υπνοβασία. Σηκώνεται, καταβροχθίζει σαν γουρούνα και όταν ξυπνήσει, βάζει τις φωνές.
Έπειτα τσακώνει την καλύτερή της φίλη, παντρεμένη αλλά σε κρίση (η Γουινόνα Ράιντερ θεότρελη), με τον άντρα της. Δεν τελείωσα. Ως ψύχραιμος, κουλτουριάρης Αμερικανός, ο Άλαν Άρκιν- με τρία εμφράγματα, παρακαλώ- ανακοινώνει στην ξανθιά τρίχα το εξής μουρλό: «Αποφάσισα να σε χωρίσω και να την παντρευτώ».
Έτσι; Θα δεις. Μια και δυο τρέχει στο ψιλικατζήδικο στο οποίο εργάζεται ο παίδαρος Κιάνου Ριβς- γιος μιας καλής της φίλης που την υποδύεται η Σίρλεϊ Νάιτ, διακοσίων κιλών - και πέφτει στην αγκαλιά του. Πάλι δεν τελείωσα. Επειδή ο Κιάνου έχει υποστεί χουνέρι από τη γυναίκα του (λέει: «τσάκωσα τον καλύτερό μου φίλο πάνω από τη γυναίκα μου», κάτι που σημαίνει πως του έχει κοπεί η όρεξη) με τα πέντε δάκτυλα και προσπαθεί να τη φέρει σε οργασμό. Το φινάλε αποκαλύπτει το πρόβλημα του βαριά άρρωστου θηλυκού. Η Πίπα εγκαταλείπει τον σύζυγο στο φέρετρο και την κάνει με τον παίδαρο...
ΙΝFΟ
59o Φεστιβάλ Βερολίνου, έως 15 Φεβρουαρίου. Στο Ίντερνετ: http://www.berlinale.de
- «Έπεσα στα γόνατά του»
Πού είναι η Μόνικα; Ρεμπέκα Μίλερ (η σκηνοθέτρια και συγγραφέας του ομότιτλου βιβλίου για την «Πίπα»): «Ήταν αδύνατον να έρθει. Στην αρχή δεν την είχα σκεφτεί, αλλά όταν τη συνάντησα τυχαία στο Μαρόκο, τότε κατάλαβα και είπα "Θεέ μου, αυτή είναι larger than life- μεγαλύτερη από τη ζωήκαι όχι απλώς γυναίκα. Η επιτομή τής θηλυκότητας».
Τι είναι ελευθερία; Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Έχετε προσέξει μια πινακίδα στο Check point Charlie; (το συνοριακό σημείο Ανατολικού- Δυτικού Βερολίνου). Ε λοιπόν, νομίζω πως λέει ότι ο φόβος είναι εχθρός της ενότητας. Ο φόβος της Πίπας (την υποδύεται η ίδια) την είχε εγκλωβίσει όλα αυτά τα χρόνια να ζει σ΄ ένα γιγαντιαίο ψέμα.
Σκοτώνουμε τον φόβο και είμαστε ελεύθεροι. Εκεί ακριβώς η Πίπα συναντάει τον Άντρα. Όχι τον Σωτήρα της και Ιησού Χριστό που λέει η Ρεμπέκα, αλλά τον Άντρα».
Κιάνου Ριβς: «Δηλαδή εμένα»!
Ρεμπέκα Μίλερ: «Εσένα, που για να σε πείσω να παίξεις στην ταινία έπρεπε να πέσω στα γόνατά σου και να εκλιπαρώ».
Κιάνου Ριβς: «Βλακεία μου».
Ντάνιελ Ντέι Λιούις ή Κιάνου Ριβς;
Ρεμπέκα Μίλερ: «Ως άντρες ή ως ηθοποιοί; Ως ηθοποιοί και οι δύο εξαιρετικοί. Ως άντρες τι να σας πω. Όταν θα πάω με τον Κιάνου, θα ξέρω και σας υπόσχομαι να το πω»!
Το μυστικό ενός καλού ηθοποιού;
Κιάνου Ριβς: «Ζάχαρη».
Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Και νικοτίνη».
Κιάνου: «Πλάκα κάνουμε. Είναι ταλέντο».
Ρόμπιν Ράιτ Πεν: «Ταλέντο αλλά και το χάρισμα να ακούς τους συναδέλφους και τον σκηνοθέτη σου. Αν δεν ακούς, ακόμα και μεγάλο ταλέντο να είσαι, θα καταστραφείς. Όποιος δεν τεντώνει τ΄ αυτιά του, μικραίνει το μπόι του».
Αποστολή: Δημήτρης Δανίκας, ΤΑ ΝΕΑ: Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009
No comments:
Post a Comment