Tuesday, February 10, 2009

«Παρών» από τον Στίβεν Φρίαρς στην Μπερλινάλε με την ταινία «Σερί»


Reuters
Οι πρωταγωνιστές της ταινίας του Φρίαρς


Βερολίνο - Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009 [ 20:45 ]

Με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προβολές συνεχίστηκε η 59η Μπερλινάλε. Το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την ταινία Σερί του Στίβεν Φρίαρς, το Για πάντα γοητευμένος του Κινέζου Τσεν Κάιγκε και Το ποτάμι του Λονδίνου του Ρασίντ Μουσαρέμπε.

Το δυνατό αν και χωρίς μέλλον έρωτα ανάμεσα σε μια 40άρα εταίρα (μια πολύ πειστική και όμορφη Μισέλ Φάιφερ) και τον 20χρονο γιο (Ρούπερτ Φρεντ) μιας πρώην εταίρας και ανταγωνίστριάς της (Κάθι Μπέιτς) στο Παρίσι στις αρχές του 20ού αιώνα αφηγείται ο Στίβεν Φρίαρς.

Αντίθετα με τις ίντριγκες και τις προσωπικές εκδικήσεις που συναντήσαμε στην ταινία Επικίνδυνες σχέσεις του ίδιου, εδώ εκείνο που εξυμνείται είναι ο έρωτας, κάτι που και οι δύο εραστές αρνούνται για ένα μεγάλο διάστημα να αποδεχθούν και που τελικά οδηγεί στο χωρισμό τους.

Ο Φρίαρς στήνει μια εικαστικά λαμπρή ταινία (τα ντεκόρ, τα κοστούμια, οι χώροι είναι επιλεγμένοι με φροντίδα και γνώση της εποχής), καταφέρνοντας ταυτόχρονα να δημιουργήσει την πειστικότητα και τη δύναμη που απαιτούν οι επιμέρους σκηνές, καθοδηγώντας σωστά όλους τους ηθοποιούς του, που του δίνουν εξαίρετες ερμηνείες.

Στα προτερήματα της ταινίας και οι πολύ ωραίοι, διανθισμένοι με χιούμορ και ειρωνεία, διάλογοι του Κρίστοφερ Χάμπτον.

Στην αγγλόφωνη ταινία του Μουσαρέμπε, μια Αγγλίδα, που ζει σε ένα νησί, και ένας Αφρικανός μετανάστης στο Παρίσι, έρχονται στο Λονδίνο σε αναζήτηση των παιδιών τους, στη διάρκεια της τρομοκρατικής επίθεσης του 2005.

Ο Μουσαρέμπε χρησιμοποιεί την ιστορία του για να φέρει κοντά δύο ανθρώπους με διαφορετικές αντιλήψεις, κουλτούρες και θρησκεία.

Με τη ζωή του Μέι Λανφάνγκ, σταρ της κινέζικης όπερας καταπιάνεται στην εικαστικά όμορφη, διάρκειας δυόμισι ωρών, ταινία του Για πάντα γοητευμένος, ο Κινέζος σκηνοθέτης Τσεν Κάιγκε.

Πρόκειται για μια καριέρα που καλύπτει τρεις δεκαετίες της ζωής του καλλιτέχνη, που ανανέωσε την όπερα, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1930, εποχή της κινέζικης αυτοκρατορίας και φτάνοντας ως την Κίνα του Μάο, με καλύτερες τις σκηνές που αφορούν τη στάση του Λανγάνγκ απέναντι στους Ιάπωνες κατακτητές, στην περίοδο της ιαπωνικής κατοχής της Κίνας.

Σχετικοί Σύνδεσμοι

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου

No comments: