Κάθε φορά που ο κινηματογράφος περνά κρίση, οι παραγωγοί του Χόλιγουντ προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για να προσελκύσουν το κοινό. Η πρόσφατη κρίση που επέφερε το βίντεο, το DVD και το Διαδίκτυο, αλλά και η πειρατεία των ταινιών, οδήγησε τα στούντιο να παρουσιάζουν όχι μόνο μπλοκμπάστερ, αλλά και ταινίες με σύστημα 3-D. Για την αντίστοιχη κρίση που είχε παρουσιαστεί στη δεκαετία του '60, με την τότε εξάπλωση της τηλεόρασης, τα στούντιο είχαν «εφεύρει» το φιλμ των 70 & 65 mm, που προβαλλόταν σε τεράστια, πλατιά οθόνη και με μεγαλύτερη καθαρότητα εικόνας.
Ειδικοί του Φεστιβάλ Βερολίνου ασχολούνται με τις ταινίες σινεμασκόπ των 70 mm που θα προβάλλει. Ανάμεσά τους και «Η κόρη του Ράιαν». |
Με το σύστημα αυτό γυρίστηκε ένας σημαντικός αριθμός ταινιών, αρκετές από αυτές βραβευμένες με Οσκαρ. Πολλές από αυτές παρουσιάζει φέτος το 59ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου στη ρετροσπεκτίβα με τον τίτλο «Μεγαλύτερη από τη ζωή». Ανάμεσα στους θιασώτες του είδους είναι και ο γερμανός σκηνοθέτης Τομ Τίκβερ («Τρέξε, Λόλα, τρέξε»), που γύρισε σε φιλμ 65 mm τμήμα της ταινίας του «Η διεθνής», με την οποία έκανε έναρξη το φεστιβάλ. Εκτός από την ειδική έκδοση που ετοίμασε το φεστιβάλ, ο Τίκβερ, μαζί με άλλους -ανάμεσά τους και ο γνωστός ιστορικός κινηματογράφου Κέβιν Μπράουνλο- θα πάρει μέρος σε μια από τις διάφορες συζητήσεις που γίνονται στη διάρκεια της Μπερλινάλε.
Σε φιλμ των 70 mm γυρίστηκαν ταινίες όλων των κινηματογραφικών ειδών, από μιούζικαλ και γουέστερν μέχρι κωμωδίες, περιπέτειες εποχής αλλά και επιστημονικής φαντασίας. Ανάμεσά τους οι: «2001, Οδύσσεια του διαστήματος», «Μπεν Χουρ», «Κλεοπάτρα», «Αλό Ντόλι», «Γουέστ Σάιντ Στόρι», «Η κόρη του Ράιαν».
- Του ΝΙΝΟΥ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗ, ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ / 7 - 08/02/2009
No comments:
Post a Comment