ΤΙΜΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Ελεύθερος Τύπος, Πέμπτη, 02/10/2008
«Τυχερή και ευτυχισμένη»
Ο Μάικ Λι δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοια και μας ξαφνιάζει ευχάριστα. Η ηρωίδα του σεναρίου αυτή τη φορά είναι μια κοπέλα που εκπροσωπεί τη χαρά της ζωής και καθετί θετικό. Πάνω της πλέκει μια όμορφη ιστορία χαρούμενης διάθεσης και θετικής πρότασης και την υποστηρίζει με τον τρόπο που ξέρει ο ίδιος να σκηνοθετεί τα σενάριά του. Κι ο τρόπος αυτός είναι διά των ηθοποιών. Τους αφήνει να αυτοσχεδιάσουν ερμηνευτικά τις σκηνές τους και το αποτέλεσμα είναι ολοζώντανο με τους ηθοποιούς να καταθέτουν στους ρόλους τις δυνάμεις τους.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
Η άγνωστη πρωταγωνίστρια Σάλι Χόκινς το φέρνει τέλεια σε πέρας, ενώ θαυμάζουμε κι εκείνους που την πλαισιώνουν, προπαντός τον ηθοποιό που παίζει το «δυσκοίλιο» δάσκαλο οδήγησης. Η φωτογραφία του Ντικ Πόουπ, υποψήφιου για Οσκαρ στο «Μάγο Αϊζενχάιμ», υπογραμμίζει την αισιόδοξη διάθεση του Μάικ Λι για ένα χαρούμενο και φωτεινό Λονδίνο, ενώ το μοντάζ του οσκαρούχου Τζιμ Κλαρκ (για το «Κραυγές στη σιωπή» το 1985), από τα σαΐνια του μοντάζ στην Αγγλία, αξιοποιεί πλήρως τις «συναλλαγές» των ηθοποιών, κάνοντας τις μακρουλές σκηνές να φαίνονται σύντομες και τις σύντομες να μοιάζουν με μακρουλές. Εδώ βέβαια μπαίνει κι η περιεκτικότητα, που είναι θέμα σεναρίου
«Hunger»
Πιο αντιπροσωπευτική του κινηματογράφου που παράγει η Αγγλία και διαφημίζει μέσω των φεστιβάλ είναι αυτή η ταινία. Ο Στιβ Μακ Κουίν, που δεν έχει καμία σχέση με τον αξέχαστο συνονόματο του Χόλιγουντ, ακολουθεί με την κάμερά του τον Μπόμπι Σαντς στις προσωπικές και δύσκολες στιγμές της φυλακής και της απεργίας πείνας που κράτησε 65 μέρες και που τελικά τον οδήγησε στο θάνατο. Τον Μπόμπι Σαντς υποδύεται ο Μάικ Φασμπέντερ και εκπέμπει τη γοητεία εκείνη που χρειάζονται οι ταλαιπωρημένοι ήρωες.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
Ο Στιβ Μακ Κουίν προσπαθεί να στοχαστεί πάνω στο θέμα της απεργίας πείνας και του δικαιώματος, οπωσδήποτε ο IRA γίνεται και πάλι συμπαθής, αν και υποτονθορύζονται και κάποιες κριτικές, πολύ απαλές. Πάντως, το όλο κλίμα είναι καταθλιπτικό, να το ξέρετε. Εδώ μπορεί να ασκηθεί μια έντονη κριτική στο σκηνοθέτη, διότι η κατάθλιψη είναι και η εύκολη λύση στο να θεωρηθείς «ποιοτικός».
«Νεότητα χωρίς νιάτα»
Περισσότερο με στενοχώρησε παρά με απογοήτευσε η ταινία αυτή του Κόπολα. Τον αγαπώ και τον εκτιμώ, ξέρω ότι μπορεί να κάνει αξεπέραστα αριστουργήματα αλλά κι ότι δεν είναι όλες οι ταινίες του καλές μα πάντα, πλην «Jack», είναι καλοσκηνοθετημένες. Ομως, όταν έχει αποσυρθεί κι αποφασίζει έπειτα από έντεκα χρόνια αποχής να επανέλθει, περιμένω να έρθει με τα καλά του κι όχι με τα άλλα του.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
Δεν ξέρω αν είναι χαώδες και το βιβλίο στο οποίο βασίζεται, το σενάριο πάντως είναι χαώδες, με αφορμή ένα Φάουστ και τη μετεμψύχωση που δεν είναι μετεμψύχωση και φαίνεται πως δεν συγκίνησε ούτε τους ηθοποιούς, ώστε να μπουν μπροστά με το όνομά τους και να φέρουν χρηματοδότες. Κατέληξε στον Τιμ Ροθ, ο οποίος δεν έχει τίποτε το πρωταγωνιστικό πάνω του. Κι έκανε την ταινία στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, προφανώς για ευνόητους οικονομικούς λόγους. Μπορώ να την ξεχάσω την ταινία αμέσως και να μην του τη χρεώσω. Αλλωστε, ό,τι κι αν κάνει ο Κόπολα του χρωστώ ευγνωμοσύνη (κι ο κινηματογράφος!) για τους «Νονούς».
«Son of rambow»
Δύο παιδιά, σε συντηρητικό περιβάλλον της επαρχιακής Αγγλίας στη δεκαετία ‘80, γίνονται φίλοι κι επίδοξοι κινηματογραφιστές μετά την πειρατική προβολή του «Ράμπο» με τον Σταλόνε. Η ταινία έχει γλύκα, της λείπει το μέγεθος. Στην τηλεόραση παρακολουθείται πιο ευχάριστα παρά στο σινεμά. Στη μικρή οθόνη φαίνεται πολλή, στη μεγάλη δείχνει λίγη.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
«Μέσα από τον καθρέφτη»
Κι αυτό ουσιαστικά b-movie είναι. Απλώς δεν υπάρχει σήμερα η β’ προβολή ώστε να γίνεται φανερό. Κι αυτό βασίζεται σε κορεατικό θρίλερ (τελικά, αυτή την εποχή όλο το λεγόμενο εμπορικό σινεμά εκπορεύεται από την Ασία κι αυτό είναι ένα θέμα που αξίζει να μελετηθεί) κι αυτό γυρίστηκε στη Ρουμανία, όπως και του Κόπολα, όχι μόνο επειδή τα εργατικά χέρια εκεί είναι πιο φτηνά αλλά επειδή το πρώτιστο σήμερα για να κάνεις συμπαραγωγές και να φέρεις ανθρώπους από το εξωτερικό είναι να τους έχεις έτοιμα πλατό.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
Η Ελλάδα δεν έχει αλλά αυτό δεν απασχολεί φαίνεται τους εκπονητές του κινηματογραφικού νόμου. Η Ρουμανία και η Βουλγαρία έχουν εξοπλιστεί τέλεια. Η ταινία είναι θρίλερ με τον Κίφερ Σάδερλαντ στο ρόλο ενός νυχτοφύλακα που φυλάει ένα κτίριο το οποίο κάποτε πήρε φωτιά. Στους καθρέφτες του κατοικούν περίεργες δυνάμεις που γίνονται απειλητικές για τον ήρωα. Δεν είναι καθόλου άσχημο.
«Μπανγκόκ: Επικίνδυνη αποστολή»
Οι αδελφοί Πανγκ είναι από το Χονγκ Κονγκ, όπου κάνουν ταινίες δράσης και βίας, οι οποίες είναι της μόδας στην κατηγορία b-movie. Το Χόλιγουντ τους κάλεσε, όπως και άλλους Ασιάτες, για την επιζητούμενη ανανέωση κι έκαναν αυτή την περιπέτεια με τον Νίκολας Κέιτζ στην Ταϊλάνδη.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
Στις μεγάλες παραγωγές, το b φαίνεται εξαιρετικά γελοίο. Εκτός αν έχουν αναλάβει προηγουμένως οι θεωρητικοί να προπαγανδίσουν ανάλογα ώστε να βλέπεις βλακεία και να θεωρείς ότι παρακολουθείς αριστούργημα. Κι αυτό σας το λέει κάποιος που λατρεύει τα b-movies, τις συνοικιακές ταινίες, τους «Μασίστες», τα σπαγκέτι και τα ελληνικά μελό.
No comments:
Post a Comment