Με νέο ρεκόρ κερδοφορίας αποχαιρέτησε το 2009 το Χόλιγουντ (σ.σ. εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης), εδραιώνοντας την πρωτοκαθεδρία της κινηματογραφικής βιομηχανίας των ΗΠΑ στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού των οπτικοακουστικών μονοπωλίων και καθιστώντας ...«σύντομο ανέκδοτο» τα κροκοδείλια δάκρυα του πολιτιστικού ιμπεριαλισμού περί «πειρατείας», που αποτελεί «συστατικό» της καπιταλιστικής αγοράς.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο «The Hollywood Reporter» τα έξι μεγαλύτερα στούντιο των ΗΠΑ «τσέπωσαν» το 2009 συνολικά 10,7 δισ. δολάρια, υπολογίζοντας μόνο τις εισπράξεις εκτός ΗΠΑ και Καναδά! Πρόκειται για ρεκόρ όλων των εποχών, που «μεταφράζεται» σε αύξηση 7% έναντι του 2008 και 11% έναντι του 2007. Η σχεδόν κατά 20% αύξηση των κερδών των αμερικανικών κινηματογραφικών μονοπωλίων σε μια τριετία αποτελεί ρεκόρ από μόνη της. Η «FOX» έρχεται πρώτη με 23% της παγκόσμιας αγοράς. Ακολουθούν: «Sony» 21%, «Warner Bros» 17%, «Disney» 16%, «Παραμάουντ» 12%, «Γιουνιβέρσαλ» 11%.
Το δε περιεχόμενο είναι το εξής: Χάρι Πότερ, εξωγήινοι, τέρατα, λοιπά υπερφίαλα και βαθιά αντιδραστικά κατασκευάσματα, με πρώτιστο το πανάκριβο «Αβαταρ» του Κάμερον, που εισπράττει με απίστευτους ρυθμούς από παντού. Αυτή η ταινία χαρακτηρίζει τον τρόπο λειτουργίας της γιγαντιαίας μηχανής του πολιτιστικού ιμπεριαλισμού, αφού η πρεμιέρα της δόθηκε ταυτόχρονα σε 14.461 αίθουσες ανά τον κόσμο, μεταξύ αυτών οι 3.671 με μηχανήματα τρισδιάστατης προβολής. Μίλησε κανείς για «πολυπολιτισμικότητα» και «εθνικές κινηματογραφίες»;
Κι όμως! Μιλά γι' αυτά ...η Ευρωπαϊκή Ενωση, σε προπαγανδιστικό επίπεδο, αφού η κινηματογραφική πολιτική της υπηρετεί την κερδοφορία των δικών της μονοπωλίων. Είναι κυνισμός το να εμφανίζεται η ΕΕ ως «προστάτης» του κινηματογράφου, όταν την περσινή άνοιξη πανηγύριζε για τις εισπράξεις ταινιών του 2008 ...όπως οι «Μάμμα Μία» και «Quantom of Solace», οι οποίες, εκτός του «χολιγουντιανού» περιεχομένου τους, ...ήταν και συμπαραγωγές με τις ΗΠΑ.
Και βέβαια, το Χόλιγουντ είναι σίγουρο για τον επεκτατισμό του στην Ευρώπη. Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου, το 2008 οι ευρωπαϊκές ταινίες απέσπασαν το 28,4% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι του 63,2% της αμερικανικής διανομής και μόλις ...1,6% των ταινιών από όλο τον υπόλοιπο πλανήτη! Αν συνυπολογιστεί ότι το 6,8% των ταινιών που διανεμήθηκαν το 2008 στην Ευρώπη ήταν συμπαραγωγές με τις ΗΠΑ, τότε το μερίδιο των ΗΠΑ μεγαλώνει ακόμη περισσότερο. Η μόνη που κάπως «διασώζεται» είναι η Γαλλία (κυρίως χάρη ...στον «Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες») που είχε αύξηση του μεριδίου της στο 12,6% έναντι 8,4% το 2007 και 10,6% το 2006. Και όλα αυτά τη στιγμή που τα κράτη - μέλη της ΕΕ παρήγαγαν συνολικά το 2008 1.145 ταινίες (112 περισσότερες από το 2007).
Friday, January 8, 2010
Ρεκόρ κερδών των οπτικοακουστικών μονοπωλίων. Στα αζήτητα οι εθνικές κινηματογραφίες...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment