Με το φεστιβάλ που είδαμε τις περασμένες δέκα ημέρες, όλα παίζουν στα βραβεία και φαβορί δεν υπάρχουν. Από επικρατέστερο φαβορί των κριτικών που βαθμολογούν στην καθημερινή έκδοση- προς χρήση του φεστιβάλ- του κινηματογραφικού περιοδικού «Ciak» είναι η μιλιταριστική ταινία «Ηurt lockers» της Κάθριν Μπίγκελοου. Ως χθες κυριαρχούσε η αιθιοπική «Τeza» του Χαϊλέ Γκεριμά, στη δημοσιογραφική προβολή της οποίας η αίθουσα άρχισε να αδειάζει από την πρώτη μισή ώρα. Αντε βγάλε άκρη...
Στο ίδιο έντυπο το ιαπωνικό κινούμενο σχέδιο του Χαγιάο Μιγιαζάκι «Ο Πόγιο στην άκρη της θάλασσας» εμφανίζεται ως αγαπημένη ταινία του κοινού που επίσης ψηφίζει. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο χειροκρότημα σε επίσημη προβολή διαγωνιστικού τμήματος το κέρδισε το «Las Vegas- Α true story», συμμετοχή αμερικανική, σε σκηνοθεσία του Ιρανού Αμίρ Ναντέρι. Το φιλμ, που παρακολουθεί την καταστροφή μιας άπορης αμερικανικής οικογένειας από τη στιγμή που μαθαίνει ότι ενδεχομένως υπάρχουν χρήματα κρυμμένα στον κήπο της, μοιάζει περισσότερο με ανέκδοτο.
Κατά πόσον ο Βιμ Βέντερς και τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής θα επηρεαστούν από τα παραπάνω, κανείς δεν το ξέρει. Αν ο γερμανός σκηνοθέτης κολακευτεί από το ότι ο νεαρός συνάδελφός του Ταρίκ Τέγκουια τον έχει «αντιγράψει» στην «Ενδοχώρα» (έχει επίσης «μπόλικο» Αντονιόνι), η αλγερινή ταινία ίσως κερδίσει κάποιο βραβείο. Πάντως μία από τις ταινίες που δεν θα περάσει απαρατήρητη στα βραβεία είναι η ουμανιστικών διαθέσεων ιταλική «Βirdwatchers» του Μάρκο Μπετσίς , που μιλάει για το ξεκλήρισμα των ιθαγενών της Βραζιλίας. Βρίσκεται επίσης ψηλά στις προτιμήσεις και πράγματι ήταν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα έργα που είδαμε εφέτος.
Οσον αφορά τις ερμηνείες, τα πράγματα επίσης δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα. Σήμερα ο Ρουρκ δείχνει φαβορί, όμως υπάρχει και ο Ιταλός Σίλβιο Ορλάντο ως «Πατέρας της Τζιοβάνα», αλλά και ένας άλλος Ιταλός, ο Βαλέριο Μασταντρέα στην «Τέλεια μέρα» (η Ιταλία δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει χωρίς κάποιο βραβείο).
Στις γυναίκες που είχαν εντονότερη παρουσία ξεχωρίζει η Ανν Χάθαγουεϊ ως πρώην τοξικομανής στο «Η Ραχήλ παντρεύεται», η Σαρλίζ Θερόν με τη «Φλεγόμενη πεδιάδα» του Γκιγέρμο Αριάγα, αλλά και η «ασχημούλα» Ντομινίκ Μπλαν που υποδύθηκε μια ιδιαίτερη ζηλιάρα στη γαλλική ταινία «Αλλη».
Στο ίδιο έντυπο το ιαπωνικό κινούμενο σχέδιο του Χαγιάο Μιγιαζάκι «Ο Πόγιο στην άκρη της θάλασσας» εμφανίζεται ως αγαπημένη ταινία του κοινού που επίσης ψηφίζει. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο χειροκρότημα σε επίσημη προβολή διαγωνιστικού τμήματος το κέρδισε το «Las Vegas- Α true story», συμμετοχή αμερικανική, σε σκηνοθεσία του Ιρανού Αμίρ Ναντέρι. Το φιλμ, που παρακολουθεί την καταστροφή μιας άπορης αμερικανικής οικογένειας από τη στιγμή που μαθαίνει ότι ενδεχομένως υπάρχουν χρήματα κρυμμένα στον κήπο της, μοιάζει περισσότερο με ανέκδοτο.
Κατά πόσον ο Βιμ Βέντερς και τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής θα επηρεαστούν από τα παραπάνω, κανείς δεν το ξέρει. Αν ο γερμανός σκηνοθέτης κολακευτεί από το ότι ο νεαρός συνάδελφός του Ταρίκ Τέγκουια τον έχει «αντιγράψει» στην «Ενδοχώρα» (έχει επίσης «μπόλικο» Αντονιόνι), η αλγερινή ταινία ίσως κερδίσει κάποιο βραβείο. Πάντως μία από τις ταινίες που δεν θα περάσει απαρατήρητη στα βραβεία είναι η ουμανιστικών διαθέσεων ιταλική «Βirdwatchers» του Μάρκο Μπετσίς , που μιλάει για το ξεκλήρισμα των ιθαγενών της Βραζιλίας. Βρίσκεται επίσης ψηλά στις προτιμήσεις και πράγματι ήταν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα έργα που είδαμε εφέτος.
Οσον αφορά τις ερμηνείες, τα πράγματα επίσης δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα. Σήμερα ο Ρουρκ δείχνει φαβορί, όμως υπάρχει και ο Ιταλός Σίλβιο Ορλάντο ως «Πατέρας της Τζιοβάνα», αλλά και ένας άλλος Ιταλός, ο Βαλέριο Μασταντρέα στην «Τέλεια μέρα» (η Ιταλία δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει χωρίς κάποιο βραβείο).
Στις γυναίκες που είχαν εντονότερη παρουσία ξεχωρίζει η Ανν Χάθαγουεϊ ως πρώην τοξικομανής στο «Η Ραχήλ παντρεύεται», η Σαρλίζ Θερόν με τη «Φλεγόμενη πεδιάδα» του Γκιγέρμο Αριάγα, αλλά και η «ασχημούλα» Ντομινίκ Μπλαν που υποδύθηκε μια ιδιαίτερη ζηλιάρα στη γαλλική ταινία «Αλλη».
No comments:
Post a Comment