Thursday, December 18, 2008

Κωμωδία καταστάσεων με στυλ

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος σε ρόλο πρωταγωνιστή και σεναριογράφου
Bank Bang ***

Του Παναγιωτη Παναγοπουλου, Η Καθημερινή, 18/12/2008,

Κομεντί. Σκηνοθεσία: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος. Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Δημήτρης Ημελλος, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Κώστας Βουτσάς, Μιχάλης Ιατρόπουλος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Την υποκριτική προσωπικότητα του πρωταγωνιστή και σεναριογράφου Βασίλη Χαραλαμπόπουλου προβάλλει προς το κοινό το «Bank Bang», μια πολύ φροντισμένη παραγωγή, με καλό γύρισμα από τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο. Οπως η περσόνα του Χαραλαμπόπουλου, αυτή του καλόκαρδου τύπου, που έχει θετικά αισθήματα για τους περισσότερους ανθρώπους γύρω του και αντιμετωπίζει με χιούμορ ακόμη και τις πιο δύσκολες καταστάσεις, έτσι και η ταινία έχει καλή διάθεση, αισθήματα, μια σαφή έλξη προς την ιδιορρυθμία και χιούμορ που δεν προκαλεί το χάχανο, αλλά ένα ευδιάθετο χαμόγελο.

  • Ληστές για τα χρέη

Ο κεντρικός ήρωας, ο Μιχάλης (Χαραλαμπόπουλος), είναι ένας συνεπής υπάλληλος, που περιμένει προαγωγή. Αντί γι’ αυτό όμως τού έρχεται μια απρόσμενη απόλυση. Ο αδελφός του ο Νώντας (Δημήτρης Ημελλος) είναι ένας κακομοίρης απατεωνάκος, που έχει μπλέξει με τα μεγάλα κεφάλια του υπόκοσμου. Χρωστάει πολλά λεφτά και γι’ αυτό πείθει τον Μιχάλη να δουλέψουν σε ένα γραφείο κηδειών για βιτρίνα, ενώ θα προσπαθούν να ξεπληρώσουν τα χρέη κάνοντας ληστείες τραπεζών.

Φυσικά σε μια κωμωδία καταστάσεων, αυτή δεν μπορεί να είναι η μοναδική εμπλοκή. Εκτός από τις οφειλές στον αρχιμαφιόζο Δούκα (τον παίζει με κωμική υπερβολή ο Θάνος Σαμαράς), τα δύο αδέλφια κυνηγούν ένα ντουέτο (και ζευγάρι) αστυνομικών, που έχουν ύποπτες σχέσεις με τον υπόκοσμο.

Παράλληλα όμως, στην «κανονική» τους δουλειά, τα αδέλφια έχουν να κάνουν με ένα αφεντικό που έχει πολιτικές φιλοδοξίες και την ερωμένη του που έχει κρυφή σχέση με τον Νώντα. Το αισθηματικό κομμάτι της ταινίας έρχεται στο πρόσωπο της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, που υποδύεται μια ταμία τράπεζας, η οποία στην πραγματικότητα είναι μυστική αστυνομικός με έναν πατέρα με δειλές τάσεις αυτοκτονίας (εξαιρετικός και συγκινητικός ο Κώστας Βουτσάς). Εχει κανείς απορία αν θα επικρατήσει το καθήκον ή ο έρωτας;

Στη γραφή του σεναρίου ο Χαραλαμπόπουλος δεν κρύβει τον θαυμασμό του για τους ιδιόρρυθμους χαρακτήρες του Κουέντιν Ταραντίνο και τις περίπλοκες καταστάσεις των γκανγκστερικών περιπετειών του Γκάι Ρίτσι. Αφήνει όμως χώρο και για στοιχεία της ρομαντικής κομεντί. Ενα ελάττωμα της ταινίας είναι ότι τα δάνεια έμπνευσης είναι τόσο εμφανή.

Ομως ο Χαραλαμπόπουλος το κάνει με θαυμασμό και αγάπη και δείχνει ότι σε αυτήν την πρώτη προσπάθεια συγγραφής έχει ταλέντο και στη δημιουργία ιστορίας, αλλά και στην ισότιμη ανάπτυξη χαρακτήρων. Κανείς από τους ήρωες, βασικούς ή δευτερεύοντες, δεν μένει στον αέρα, ενώ ακόμη και τα περάσματα τύπων στηρίζονται ερμηνευτικά (Ιερώνυμος Καλετσάνος, Κώστας Ξυκομηνός).

Η παραγωγή είναι πολύ καλή, ενώ η εμπειρία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου στη σκηνοθεσία διαφημιστικών, φαίνεται στη σιγουριά με την οποία χειρίζεται το στήσιμο των σκηνών. Εχουν ξεφύγει ωστόσο κάποια μικρά λάθη στο ρακόρ, ανεπίτρεπτα για τέτοια παραγωγή, όπως σε μια σκηνή, όπου οι πρωταγωνιστές μπαίνουν σε ένα κτίριο μέσα στη μαύρη νύχτα και βγαίνουν έπειτα από λίγο κάτω από τον καυτό ήλιο. Μικρή λεπτομέρεια; Ισως, αλλά σημαντική σε αυτού του μεγέθους την παραγωγή.

No comments: