Saturday, December 13, 2008

Πενέλοπε Κρουζ: «Αμάν μ΄ αυτό το λεσβιακό φιλί»

ΤΑ ΝΕΑ, Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2008, Γράφει ο Δημήτρης Δανίκας



Ήταν Κυριακή 18 Μαΐου όταν έβγαινα από το δωμάτιο 240 του πεντάστερου Μartinez των Καννών, λέγοντας για μια ακόμα φορά στον εαυτό μου «Και θα πάρει το Όσκαρ β΄ ρόλου και θα το τρίψει στη μούρη του Τομ Κρουζ».
  • Κρουζ ή Κρουθ; (κοίτα να δεις ερώτηση)
«Κρουθ αλλά και Κρουζ. Εξαρτάται από την περιοχή και τη χώρα. Εσείς;».
  • Γκρέκο.
«Ε τότε, Κρουζ».

Πήγα να πω «Τομ Κρουθ», αλλά αυτολογοκρίθηκα. Δεν μου πήγαινε να πληγώσω ένα τόσο μικροσκοπικό και εύθραυστο πλάσμα που μια μέρα πριν με εκτυφλωτικές λάμψεις έκαψε τα πάντα. Οθόνη, καρδιές και πριν απ΄ όλους τις χειλάρες της Σκάρλετ Γιόχανσον (παιδιά την προφέρουν «Τζόχανσον». Νever mind όλοι καταλαβαίνουν για ποιο πλάσμα μιλάω). Εδώ που τα λέμε- και το λένε όλοι μα όλοι, ακόμα και οι πιο τρελαμένοι με τη Σκάρλετ- η Πενέλοπε την εξαφάνισε από την οθόνη. Ο τίτλος αναφέρεται στη Βίκι και τη Χριστίνα. Δηλαδή, τη Ρεμπέκα Χολ και τη Γιόχανσον. Όμως, όλα τα λεφτά είναι το ισπανικό δίδυμο Μαρία Ελένα και Χουάν Αντόνιο. Δηλαδή, Πενέλοπε Κρουζ και Χαβιέ Μπαρντέμ. Αποτέλεσμα;
  • Μα τα ΄χετε με τον Χαβιέ;
«Νext question».
  • Εντάξει, σαν ηθοποιός;
«Ηe is great. Απίστευτο ταλέντο. Μισεί τα κλισέ όσο κανείς άλλος. Πάντα διαφορετικός».
  • Σαν χαρακτήρας;
«Difficult, very difficult». (Μ΄ εκείνη τη μοναδική ισπανική προφορά, δηλαδή ολίγον βαριά αλλά από τα χειλάκια της έσταζε μέλι).

Μεταξύ μας; Θυμήθηκα τη Σίρλεϊ ΜακΛέιν που πριν από χρόνια στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, όταν είχε έρθει να τιμηθεί με Golden Βear είχε πει, έτσι φάτσα φόρα: «Όποια σταρ ισχυριστεί πως δεν έχει κοιμηθεί με τους παρτενέρ της λέει ψέματα» - Με όλους; «Με όλους». Αχόρταγη Σίρλεϊ. (Η ειλικρίνειά σου τόσο ανοικτή σαν την καρδιά σου).

Η Πηνελόπη λοιπόν- άντε να την κάνουμε Ελληνίδα, διότι Μεσόγειος εκεί, Αιγαίο εδώ, ένα και το αυτό- είναι τόσο μικροκαμωμένη που πανεύκολα μπορεί κάποιος εγώ λόγου χάριν- να τη φανταστεί με σοσόνια, αθλητικά παπούτσια και ποδιά γυμνασίου. Α, όχι από το «Ξύλο που βγήκε από τον παράδεισο». Α, όχι δεν είναι γατούλα. Είναι puta. Αστειεύομαι.
  • Αλήθεια πώς έπαιξες στο «Jamon, Jamon» χωρίς να το ξέρουν οι δικοί σου;
«Αλήθεια. Έπαιξα την puta και δεν το μετάνιωσα με τίποτα. Η πρώτη ευκαιρία, η πρώτη μεγάλη ταινία (σε διάρκεια εννοεί) και από τις πρώτες εξαγώγιμες παραγωγές της Ισπανίας μετά τον Μπουνιουέλ και τους κλασικούς».
  • Του Μπίγκας Λούνα;
«Φυσικά. Καλά κάνεις και το λες, γιατί ο κόσμος νομίζει πως είναι του Πέδρο». (Εννοεί τον Αλμοδόβαρ).
  • Και τώρα, με lesbian kiss;
«Γιατί όχι; Ηθοποιός είμαι, εργαλείο του σκηνοθέτη. Και τι σκηνοθέτης ο Γούντι Άλεν! Εί ναι κουραστικό να με ρωτάνε διαρκώς γι΄ αυτό το φιλί. Όλα πρέπει να υπηρετεί ένας ερμηνευτής. Οι μπαλαρίνες υποδύονται δέντρα».
  • Άλλο το δέντρο, άλλο το λεσβιακό φιλί.
«Εσείς οι άντρες με το βρώμικο μυαλό».
  • Μα ποιοι εμείς, ο Γούντι Άλεν σας έβαλε να φιλιόσαστε δημοσίως.
«Ακολουθούσε το σενάριο, είχε λόγο».
  • Έδειχνε τους Αμερικανούς καταπιεσμένους και τους Ισπανούς απελευθερωμένους.
«Είναι με την Ευρώπη. Όμως και εμείς είμαστε καταπιεσμένοι από την Καθολική εκκλησία. Ενοχοποιήθηκαν τα αισθήματά μας και οι εσωτερικές μας ανάγκες. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να μπει ανάμεσα σ΄ εμένα και τα αισθήματά μου».

Το ρεκόρ μ΄ αυτήν τη μελαχρινή φλόγα είναι η σχέση ηλικίας και ποσότητας. Με καμιά σαρανταριά εμφανίσεις σε ισπανικές και αγγλόφωνες παραγωγές- κυρίως αμερικανικές- σε μια ηλικία μόλις τριάντα τεσσάρων που οποιαδήποτε άλλη, ακόμα και του Χόλιγουντ, τέτοιο ρεκόρ ούτε στα όνειρά της δεν έχει βάλει.
  • Ακολουθεί η «Ελεγεία» με τον Μπεν Κίνγκσλεϊ από βιβλίο του Ροθ.
«Ακόμα άλλες δύο στα σκαριά. Δεν παίρνω ανάσα. Μόνο στον ύπνο μου ηρεμώ και ησυχάζω».
  • Κάτι σαν ζωντανή μηχανή;
«Μια μηχανή με έλεγχο προσωπικό. Τη μια μέρα στα γυρίσματα αισθάνομαι καλά, την άλλη τρομαγμένη. Έτσι πορεύομαι στη ζωή και την οθόνη. Πότε κρύο, πότε ζέστη. Μόνο με τον έλεγχο μπορείς να προστατεύσεις τον εαυτό σου. Όταν γυρίζω στο σπίτι κλείνω τον διακόπτη. Το μόνο που μ΄ ενοχλεί είναι οι δημοσιογράφοι που γράφουν για την ιδιωτική μου ζωή».
  • Άλλοι χαίρονται γι΄ αυτό. Βρίσκονται στην επικαιρότητα διαρκώς.
«Εγώ πληγώνομαι, μου είναι αδύνατον να συμφιλιωθώ μ΄ αυτό».
  • Όνειρό σου;
«Να βρω χρόνο να κοιμηθώ. Να κοιμάμαι με τις μέρες, να ξεκουραστώ».
  • Σκηνοθέτες;
«Ο Γούντι Άλεν μοναδικός. Όλες οι ταινίες του, που τις έβλεπα από μικρή, μ΄ έχουν στοιχειώσει, τις σκέφτομαι διαρκώς. Στα γυρίσματα ξέρει τι θέλει ακριβώς. Εμπιστεύεται τους ηθοποιούς του και όταν εκείνοι ακολουθούν τη γραμμή του, επιτρέπει και τον αυτοσχεδιασμό. Ακόμα ο Λαρς φον Τρίερ και οι αδελφοί Κόεν».
  • Μητρότητα, παιδιά;
«Μπορούμε να μη μιλήσουμε γι΄ αυτό; Drop it!». (Παράτα τα).
  • Πότε πάλι με τον Μπαρντέμ;
«Πάλι τα ίδια. Εξαρτάται από τις ταινίες και το καστ».

No comments: