Σε ρόλο εβραίου αντάρτη, ο Ντάνιελ Κρεγκ στη νέα ταινία του μάχεται τους γερμανούς κατακτητές
Αυτή την περίοδο ο Ντάνιελ Κρεγκ τρέχει και δεν φτάνει. Το όπλο όμως παραμένει όπλο. Ο Κρεγκ αφήνει για λίγο το Walther ΡΡΚ του Τζέιμς Μποντ στο «Quantum of Solace» και σηκώνει το οπλοπολυβόλο του Τούβια Μπιέλκσι στο «Defiance». Πρώτ΄ απ΄ όλα είναι πρόσωπο υπαρκτό. Δεύτερον εβραίος και τρίτον αντάρτης. Μαζί με τους τρεις αδελφούς του (στην ταινία εμφανίζονται μόνον οι δυο και τους υποδύονται ο Λιβ Σράιμπερ και ο Τζέιμι Μπελ ) ο Τούβια Μπιέλσκι είχε την ευθύνη της ηγεσίας μιας από τις πολυπληθέστερες ομάδες αντιστασιακών που πολέμησε τους Γερμανούς κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Χάρη στα μέλη της ομάδας Μπιέλσκι σώθηκαν 1.200 εβραίοι- περισσότεροι από όσους σώθηκαν με τη βοήθεια του Οσκαρ Σίντλερ, του οποίου την ιστορία είχε μεταφέρει στον κινηματογράφο ο Στίβεν Σπίλμπεργκ στη «Λίστα του Σίντλερ». Η δράση της ομάδας αυτής έλαβε χώρα στα δάση της Λευκορωσίας, όπου οι αντάρτες είχαν βρει καταφύγιο. Το σενάριο βασίστηκε στο βιβλίο του ιστορικού Νεχάμα Τεκ και η ταινία γυρίστηκε σε αυθεντικούς χώρους της Λιθουανίας από τον καλό επαγγελματία Εντουαρντ Ζούικ («Ματωμένο διαμάντι», «Ο τελευταίος σαμουράι»). Η δράση του Μπιέλσκι άρχισε ως προσωπική εκδίκηση, όταν οι κατακτητές σκότωσαν τους γονείς του. Σιγά σιγά και χωρίς να έχει ιδιαίτερα ηγετικά προσόντα, ο Τούβια Μπιέλσκι έγινε η ψυχή της ομάδας των ανταρτών και δεν σταμάτησε να πολεμά ως το τέλος του πολέμου.
Κρίνοντας από τις καταχωρίσεις της στο περιοδικό «Variety», η ταινία είναι έτοιμη να ταξιδέψει στην κούρσα των προσεχών βραβείων Οσκαρ. Ωστόσο οι κριτικές που προς το παρόν έχει αποσπάσει δεν είναι διθυραμβικές και αφήνουν την εντύπωση ότι η ταινία εξελίσσεται ως μια συμβατική περιπέτεια, μακριά από το ποιητικό ύφος προγενέστερων ρωσικών παραγωγών που ασχολήθηκαν με τη Λευκορωσία κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (ενδεικτικά θυμίζουμε την «Ανοδο» της Λαρίσα Σεπίτκο, παραγωγής 1977, και το «Ελα να δεις» του συζύγου της Ελεμ Κλίμοφ , παραγωγής 1985). Η προβολή του «Defiance» στην Ελλάδα είναι (προς το παρόν) προγραμματισμένη για τον προσεχή Φεβρουάριο.
Κρίνοντας από τις καταχωρίσεις της στο περιοδικό «Variety», η ταινία είναι έτοιμη να ταξιδέψει στην κούρσα των προσεχών βραβείων Οσκαρ. Ωστόσο οι κριτικές που προς το παρόν έχει αποσπάσει δεν είναι διθυραμβικές και αφήνουν την εντύπωση ότι η ταινία εξελίσσεται ως μια συμβατική περιπέτεια, μακριά από το ποιητικό ύφος προγενέστερων ρωσικών παραγωγών που ασχολήθηκαν με τη Λευκορωσία κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (ενδεικτικά θυμίζουμε την «Ανοδο» της Λαρίσα Σεπίτκο, παραγωγής 1977, και το «Ελα να δεις» του συζύγου της Ελεμ Κλίμοφ , παραγωγής 1985). Η προβολή του «Defiance» στην Ελλάδα είναι (προς το παρόν) προγραμματισμένη για τον προσεχή Φεβρουάριο.
- Ο Μπιέλσκι μετά το αντάρτικο
No comments:
Post a Comment