- Frederic Strauss, Anne Huet: Η κατασκευή μιας ταινίας. Σειρά: Κινηματογραφικές Σπουδές, μτφρ.: Μαρία Γαβαλά, επιμ.: Εύα Στεφανή, εκδόσεις Πατάκη, σ. 101, 10,50 ευρώ
Στη σειρά Τετράδια Κινηματογράφου, προστίθεται ένα ακόμη βιβλίο-εργαλείο, για όποιον θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά ή απλώς να μάθει περισσότερα για την τέχνη του κινηματογράφου. Είναι ουσιαστικά μία μελέτη κατά την οποία εξετάζεται το κρίσιμο κομμάτι της κατασκευής μιας ταινίας, το στάδιο κατά το οποίο η ιστορία μεταφέρεται από το χαρτί στο πανί ή, αν θέλετε, από το σενάριο στη μεγάλη οθόνη. Εξαρχής τονίζεται πως η διαδικασία της μεταφοράς δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς αποτελεί τη συνάρτηση της δουλειάς πολλών ανθρώπων. Η έρευνα παραθέτει το χαρακτηριστικό παράδειγμα της ταινίας «Ο άνθρωπος που σκότωσε τον Δον Κιχώτη», που δεν κατάφερε ποτέ να κινηματογραφήσει ο γνωστός και επιτυχημένος κατά τ' άλλα σκηνοθέτης Τέρι Γκίλιαμ. Μάλιστα, αυτή η αποτυχία του έγινε ντοκιμαντέρ από τους Κιθ Φάλτον και Λουίς Πέπε, με τίτλο «Δον Κιχώτης χωρίς τέλος». Από την άλλη πλευρά, όμως, δεν λείπει και η αναφορά στην έκσταση που προσφέρει η θέαση του κόσμου μέσα από το βιζέρ της κάμερας, όπως αποδεικνύουν οι μαρτυρίες πολλών σπουδαίων σκηνοθετών, όπως ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Φρανσουά Τριφό, οι αδελφοί Νταρντέν και άλλοι. Ακόμη και αν η απόσταση από τη σύλληψη του σκηνοθέτη μέχρι την ολοκληρωμένη ταινία είναι μεγάλη, για τους συντελεστές είναι ένα ταξίδι δημιουργίας. Οι συγγραφείς περιγράφουν τις τεχνικές πρακτικές και τις επαγγελματικές συμπεριφορές των συντελεστών με αρκετή αντικειμενικότητα και συμπληρώνουν τη μελέτη τους με την καταγραφή των ταινιών που περιγράφουν ακριβώς αυτό το στάδιο της δημιουργίας, αποτελώντας το είδος «ο κινηματογράφος μέσα στον κινηματογράφο».
Βιβλιοθήκη, Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009
No comments:
Post a Comment