Από λιμάνια της Αιγύπτου, της Ελλάδας, της Ρωσίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας περνάει το πρωταγωνιστικό κρουαζιερόπλοιο του Ζαν-Λικ Γκοντάρ στη νέα του δοκιμιογραφία «Σοσιαλισμός» («Film Socialisme»).
Ο Ζιλιέτ Μπινός ξέσπασε σε κλάματα στη συνέντευξη Τύπου για την ταινία του Κιαροστάμι «Πιστοποιημένο αντίγραφο», όταν ένας δημοσιογράφος τη ρώτησε για την κατάσταση των καλλιτεχνών στο ΙράνΕνας χειμαρρώδης, ως συνήθως, στοχασμός του βετεράνου κινηματογραφιστή της νουβέλ βαγκ πάνω στην Ευρώπη του πληγωμένου χθες, του ενοχικού σήμερα και του αβέβαιου αύριο, μέσα από το γνωστό πειραματικό στυλ του σκηνοθέτη.
Ενα χάος, καθαρά γκονταρικό, από τα πρωταγωνιστικά γεγονότα πάντως του φετινού φεστιβάλ, όχι μόνο λόγω της ριζοσπαστικής φόρμας του, αλλά και του όλου παρασκηνίου που το συνοδεύει: το τετράλεπτο τρέιλερ που δεν είναι παρά μια fast forward εκδοχή ολόκληρου του φιλμ (θα το βρείτε στο YouTube), η διαθεσιμότητα του φιλμ για «κατέβασμα» στο Διαδίκτυο τις προσεχείς μέρες (δηλαδή αμέσως μετά την επίσημη πρεμιέρα του στις Κάνες), η άρνηση του Γκοντάρ να έρθει στο φεστιβάλ να το παρουσιάσει («για λόγους ελληνικού τύπου»)!
Και ενώ όλα τα παραπάνω δίνουν γεύση πικάντικη στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα», στο Διαγωνιστικό δεν μοιάζει να συμβαίνουν και πολλά. Ακριβέστερα, σχεδόν τίποτα δεν συμβαίνει στη νέα, αγγλο-γαλλο-ιταλόφωνη ταινία του Ιρανού Αμπάς Κιαροστάμι «Πιστοποιημένο Αντίγραφο», που παρακολουθεί τη γνωριμία, τους περιπάτους και το ιδιότυπο φλερτ ανάμεσα σε έναν Βρετανό συγγραφέα και μια παντρεμένη Γαλλίδα στην Τοσκάνη.
Στον πρώτο ρόλο, ταιριαστά μισο-υστερική η Ζιλιέτ Μπινός, που βρίσκεται ήδη στις Κάνες από το περασμένο Σαββατοκύριακο για την εκδήλωση της απονομής της Γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής στον Αυστριακό σκηνοθέτη Μίκαελ Χάνεκε, δια χειρός του Γάλλου υπουργού Πολιτισμού, Φεντερίκ Μιτεράν.
Ρόμπυ Εκσιέλ, ΕΘΝΟΣ, 19/05/2010
Wednesday, May 19, 2010
Πήγε τον «Σοσιαλισμό» στις Κάνες
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment