Συνέντευξη: Κρίστιαν Πέτσολντ
Της ΧΡΥΣ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥΤο γερμανικό σινεμά είναι στα πάνω του. Το επιβεβαιώνει η επιτυχία ταινιών όπως «Οι ζωές των άλλων», «Το κύμα» ή «Το σύνδρομο Μπάαντερ Μάινχοφ». Δεν εξαντλείται όμως σε αυτές. Υπάρχει και ένα άλλο ρεύμα, ενδιαφέρον και άκρως καλλιτεχνικό, το Νέο Κύμα του Γερμανικού Σινεμά ή αλλιώς «Σχολή του Βερολίνου». Τον πιο γνωστό εκπρόσωπό του, τον Κρίστιαν Πέτσολντ, έφερε στην Αθήνα το αφιέρωμα «Νέο Βλέμμα στη Γερμανία: Η Σχολή του Βερολίνου» («Παλλάς», έως 28 Ιανουαρίου). Η τελευταία του ταινία «Ιεριχώ» έκανε προχθές πρεμιέρα, λίγο πριν βγει στις αίθουσες. Αύριο (11 μ.μ.) θα προβληθεί η «Εσωτερική ασφάλεια», μια ταινία για την τρομοκρατία, που γνώρισε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στη Γερμανία.
«Στη Γερμανία δεν υπάρχει μία ενιαία βιομηχανία του κινηματογράφου», μας εξηγεί. «Εχουμε τέσσερις Ανώτατες Ακαδημίες, στις οποίες δημιουργούνται ομάδες. Από αυτές ξεπηδούν δύο τάσεις: ο maistream και ο καλλιτεχνικός κινηματογράφος. Νομίζω ότι πλέον δεν αντέχαμε, αφ' ενός να γίνονται ταινίες βασισμένες σε λογοτεχνικά βιβλία και αφ' ετέρου να γυρίζονται εμπορικές ταινίες. Δεν θέλαμε να καταστρέψουμε τον κινηματογράφο ως τέχνη, αλλά μάλλον να τον ξανανακαλύψουμε».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/01/2009
Ο Κρίστιαν Πέτσολντ και η Νίνα Χος, πρωταγωνίστρια των τελευταίων ταινιών του, βρέθηκαν στο «Παλλάς» για το αφιέρωμα στη «Σχολή του Βερολίνου»
«Στη Γερμανία δεν υπάρχει μία ενιαία βιομηχανία του κινηματογράφου», μας εξηγεί. «Εχουμε τέσσερις Ανώτατες Ακαδημίες, στις οποίες δημιουργούνται ομάδες. Από αυτές ξεπηδούν δύο τάσεις: ο maistream και ο καλλιτεχνικός κινηματογράφος. Νομίζω ότι πλέον δεν αντέχαμε, αφ' ενός να γίνονται ταινίες βασισμένες σε λογοτεχνικά βιβλία και αφ' ετέρου να γυρίζονται εμπορικές ταινίες. Δεν θέλαμε να καταστρέψουμε τον κινηματογράφο ως τέχνη, αλλά μάλλον να τον ξανανακαλύψουμε».
- Πώς εξηγείτε τη φθίνουσα πορεία του γερμανικού σινεμά τη δεκαετία το '80;
- Η νέα τάση στο γερμανικό σινεμά είναι οι πολιτικές ταινίες; Εχουμε πολλά δείγματα τελευταία: «Οι ζωές των άλλων», «Το κύμα», «Το σύνδρομο Μπάαντερ-Μάινχοφ» κ.ά.
Η Νίνα Χος σε σκηνή από την τελευταία ταινία του Κρίστιαν Πέτσολντ, «Ιεριχώ», μια ιστορία αγάπης με φόντο την ανατολική Γερμανία
- Και η «Σχολή του Βερολίνου» ασχολείται, όμως, με πολιτικά θέματα, αλλά τα αντιμετωπίζει πιο προσωποκεντρικά.
- Ποια είναι η φιλοσοφία της «Σχολής του Βερολίνου»;
- Η «Ιεριχώ» είναι μια ιστορία αγάπης που διαδραματίζεται στην ανατολική Γερμανία. Πώς προέκυψε;
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 26/01/2009
No comments:
Post a Comment