Σοβαρές αντιρρήσεις επί του νομοσχεδίου για την ανάπτυξη του κινηματογράφου εξέφρασαν την Τρίτη σε κοινή ανακοίνωσή τους σωματεία και οργανώσεις του κινηματογραφικού χώρου, σε αντίθεση με την Ένωση Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου. Χαρακτηρίζουν «παρωδία» τη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε την Τρίτη και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 4 Νοεμβρίου.
«Η διαδικασία fast track της δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου, μόνο για εννέα ημέρες είναι σαφής παρωδία του θεσμού του open government και της Δημόσιας Διαβούλευσης με την ανάρτηση του Νομοσχεδίου στο διαδίκτυο και κατά παράβαση των πρωθυπουργικών εντολών για διαφάνεια και ανοικτή διακυβέρνηση» αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των σωματείων.
Την ανακοίνωση υπογράφουν: Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.), η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ.), η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος (Ε.Σ.Ε.), η Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης - Οπτικοακουστικού Τομέα (ΕΤΕΚΤ), το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η), η Ένωση Μουσικοσυνθετών-Στιχουργών Ελλάδος (Ε.Μ.Σ.Ε.), ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου Τηλεόρασης και Βίντεο (ΣΕΠΚΤΒ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αιθουσαρχών Κινηματογράφου (Π.Ο.ΑΙ.Κ), το Σωματείο για την Διάδοση της Ταινίας Μικρού Μήκους (μικρό), η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (Ο.Κ.Λ.Ε.) και το Studio Παράλληλο Κύκλωμα.
Στην ανακοίνωσή τους, αναφέρουν ανάμεσα σε άλλα, ότι το σχέδιο νόμου «εγκαθιδρύει την αδιαφάνεια», παρουσιάζει ως αξιοκρατία την «χειραγώγηση από το κράτος με τον καθολικό διορισμό των αρεστών στα ΔΣ, και επίσης ως αποτελεσματικότητα, την αποβολή των αιρετών της κινηματογραφικής κοινότητας από κάθε εκπροσώπηση».
Ειδικότερα, τα παραπάνω σωματεία επισημαίνουν ότι ο προτεινόμενος νόμος είναι «ασαφής και ελαστικός» ως προς το 1,5% ενώ για την επιστροφή του ειδικού φόρου των εισιτηρίων πως «δεν διασφαλίζονται πόροι, εάν δεν υπάρχουν εισιτήρια από τις ελληνικές ταινίες, ο δε τρόπος είσπραξης και κατανομής του δεν καθορίζονται πουθενά αλλά παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες».
Επίσης, ότι «ακυρώνει και υποβαθμίζει δοκιμασμένους θεσμούς όπως, τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας του ΥΠΠΟ, τα περιφερειακά Φεστιβάλ, την ταινία μικρού μήκους, το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ΥΠΠΟ, την Ταινιοθήκη Ελλάδος, το Μουσείο Κινηματογράφου, τις Κινηματογραφικές Λέσχες (κατά παράβαση των προγραμματικών δηλώσεων του ίδιου του υπουργού στην Βουλή)».
Τέλος, η ανακοίνωση καταγγέλλει ότι το νομοσχέδιο «δεν προνοεί για την επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας στις νέες αφηγήσεις του κινηματογράφου, την ανάπτυξη του σεναρίου, ως θεμελιώδους προϋπόθεσης της κινηματογραφικής τέχνης, την καθιέρωση και τον εμπλουτισμό της κινηματογραφικής παιδείας και πως από πουθενά δεν αποδεικνύεται η αύξηση θέσεων εργασίας όπως ισχυρίζεται η εισηγητική έκθεση» καταλήγει η ανακοίνωση.
Ωστόσο, θετική ήταν η ανταπόκριση, πριν λίγες ημέρες, της Ένωσης Σκηνοθετών-Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου.
«Η αναπτυξιακή κατεύθυνση όπως διατυπώνεται στο νομοσχέδιο, δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, που τα τελευταία χρόνια παρ' όλες τις δυσκολίες και χάρη στις προσπάθειες των ενεργών κινηματογραφιστών, έχει καταλάβει σημαντική θέση στην Ευρωπαϊκή Κινηματογραφία» ανέφερε ανακοίνωση της Ένωσης.
Την Τρίτη ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου περί ενίσχυσης και ανάπτυξης της κινηματογραφικής τέχνης στον διαδικτυακό τόπο:
http://www.opengov.gr/yppol. Η δημόσια διαβούλευση αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 4 Νοεμβρίου.
Βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου είναι το τετράπτυχο: Περισσότερα χρήματα – Περισσότερες πηγές χρηματοδότησης – Λιγότερη γραφειοκρατία – Ενίσχυση της δημιουργίας.
Ειδικότερα, στόχοι του νομοσχεδίου είναι:
- η ενίσχυση των νέων δημιουργών, σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, κατά την οποία η ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αποκτά εξωστρέφεια και παρουσία εκτός συνόρων
- η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
- η αύξηση των επενδύσεων από την εγχώρια αγορά
- η προσέλκυση ξένων παραγωγών και συμπαραγωγών
- η προβολή του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό
- η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα στη λειτουργία των κρατικών φορέων που υλοποιούν την κινηματογραφική πολιτική.
No comments:
Post a Comment