Εντείνεται η κινητικότητα στο εσωτερικό της κινηματογραφικής κοινότητας ενάντια στο νομοσχέδιο - «οδοστρωτήρα» για τον κινηματογράφο. Ολο και περισσότεροι σκηνοθέτες απεγκλωβίζονται από την αυταπάτη ότι μπορούν να «υπάρξουν» δημιουργικά μέσα στον εφιαλτικό μηχανισμό πλήρους εμπορευματοποίησης της τέχνης, που προετοιμάζεται για τον κινηματογράφο σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στην Ελλάδα, με «πολιορκητικό κριό» το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Προχτές, εκπρόσωποι του σωματείου «μικρό», των σκηνοθετών ταινιών μικρού μήκους και σκηνοθέτες - μέλη της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών μίλησαν στους συναδέλφους τους στον κινηματογράφο «Τριανόν», όπου προβάλλονταν οι ταινίες του φετινού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, καλώντας τους να αντισταθούν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τους μετατρέψει σε υπαλλήλους των εταιρειών. Η ανταπόκριση ήταν θερμή από πολύ μεγάλο μέρος των παρευρισκομένων, γεγονός που δείχνει τις πραγματικές δυνατότητες του προοδευτικού κομματιού της κινηματογραφικής κοινότητας να διαλύσει την «ομίχλη» του δισταγμού και του φόβου και να συσπειρώσει τους δημιουργούς στον αγώνα για μια πραγματική ανάπτυξη του κινηματογράφου προς όφελος της τέχνης, των ίδιων και του λαού.
Εξάλλου, σε ανακοίνωσή της, η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών» (ΔΕΣ) σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι το νομοσχέδιο «ξεκαθαρίζει ότι η τέχνη παύει και διά νόμου να είναι λαϊκό δικαίωμα και δημιουργία. Αλλά γίνεται, κυνικά, εμπόρευμα στα χέρια των επιχειρηματιών. Προϊόν προς πώληση». Προσθέτουν ότι ενώ «η συντριπτική πλειοψηφία των σκηνοθετών αδυνατεί να δημιουργήσει και να διανείμει το κινηματογραφικό της έργο», πολλοί «έτρεφαν φρούδες ελπίδες πως μια κυβέρνηση εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης, κολλημένη η ίδια στο άρμα του ιμπεριαλισμού, θα μπορούσε να πάρει μέτρα για πραγματική ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής δημιουργίας, πολύ περισσότερο, για ανάπτυξή της. Πολλοί από αυτούς νιώθουν βαθιά απογοήτευση και θυμό» με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου.
Η ΔΕΣ θέτει «ως ανάγκη»:
-- Δημιουργία δημόσιου οργανισμού κινηματογράφου.
-- Ανάπτυξη δημόσιου, εθνικού δικτύου διανομής.
-- Γενναία οικονομική στήριξη και διερυμένη αξιοποίηση της εγχώριας κινηματογραφικής δημιουργίας.
-- Κινηματογραφική παιδεία από το σχολείο μέχρι την ίδρυση αποκλειστικά δημόσιας Ανώτατης Σχολής Κινηματογράφου.
-- Αναπροσανατολισμό και αναβάθμιση των φεστιβάλ.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ,
No comments:
Post a Comment