Πρωταγωνίστρια του «Κατήφορου», η παντοτινά αγαπημένη του ηθοποιός Ζωή Λάσκαρη. Την ανέδειξε σε ηλικία 16 ετών, αλλάζοντας το επώνυμό της από Κουρούκλη σε Λάσκαρη, για να μην την μπερδεύουν με τη συνεπώνυμη ξαδέλφη της Ζωή Κουρούκλη. Ετσι, η σταρ Ελλάς του 1959 θα γίνει, μέσα σε δύο χρόνια, πανελλήνιο σύμβολο του σεξ.
«Τη Ζωίτσα τη λάτρεψα. Ηταν η μούσα μου. Ηταν κάτι παραπάνω απ' αυτό. Ηταν η αδελφή μου. Η σχέση μου μαζί της ήταν εντελώς διαφορετική απ' ό,τι με τις άλλες πρωταγωνίστριες με τις οποίες συνεργάστηκα. Κατά κάποιον τρόπο την καταπίεζα. Εννοούσα να επεμβαίνω και στην ιδιωτική της ζωή. Είναι αστείο, αλλά συνέβαινε. Οταν η Ζωίτσα έκανε κάποια αταξία, έρχονταν σε μένα και το λέγανε για να της κάνω παρατήρηση. Γι' αυτόν το λόγο συνέχεια καβγαδίζαμε», είχε εξομολογηθεί στον Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη («Στο τέλος μιλάει το πανί», «Αμμος»).
Ο Γιάννης Δαλιανίδης δεν ήθελε ηθοποιούς-«αγγούρια». Στις προτεραιότητές του βρίσκονταν ερμηνευτές-μικρές ορχήστρες: να παίζουν, να χορεύουν, να τραγουδούν. Ετσι, δεν είναι τυχαίο ότι πριμοδοτούσε ηθοποιούς σαν τη Ρένα Βλαχοπούλου, τη Μάρθα Καραγιάννη, τη Χλόη Λιάσκου, τον Βαγγέλη Σειληνό, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Κώστα Βουτσά, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Θανάση Βέγγο. Και βεβαίως τη Ζωή Λάσκαρη.
Το 1970 έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο με το «Μαριχουάνα στοπ», ενώ την ίδια δεκαετία έκανε την είσοδό του στο τότε νέο μέσο της τηλεόρασης, με το «Λούνα Παρκ» (1974-1981) και αργότερα με «Τα λιονταράκια» (1985). Με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης έκανε επιτυχία με το «Ρετιρέ» (1990-1992) και τους «Μικρομεσαίους» (1992-1993), ενώ μετέφερε τηλεοπτικά και το «Τρίτο στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή (1995). Στη δεκαετία του '80 γύρισε τις ονομαζόμενες κοινωνικές ταινίες του, με κυρίως νεανικά προβλήματα εκείνης της εποχής: «Τα τσακάλια» (1981), «Καμικάζι αγάπη μου» (1983) κ.ά.
Η μοναδική φορά που τιμήθηκε για το έργο του ήταν με τον Χρυσό Αλέξανδρο του 43ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με διευθυντή τον Μισέλ Δημόπουλο. Στο αφιέρωμα αυτό επέλεξε να προβληθούν οι ταινίες του: η μουσική «Κορίτσια για φίλημα», το δράμα «Στεφανία», το φιλμ νουάρ «Οταν η πόλις πεθαίνει», η κωμωδία «Η χαρτοπαίχτρα» και το κατοχικό δράμα «Αυτοί που μίλησαν με το θάνατο». «Οχι για μένα. Για όλους αυτούς τους εργάτες, που δούλεψαν και φτιάξαμε αυτόν τον κινηματογράφο. Ας μη με τιμούσαν εμένα. Γιατί, κακά τα ψέματα, αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι, οι ταινίες μου δεν θα υπήρχαν», είχε πει σε συνέντευξή του στην «Ε» (4 Νοεμβρίου 2002).
* Συλληπητήρια έστειλαν η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και το τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΝ. *
- Ταινίες κλασικές και αγαπημένες
«Το κοροϊδάκι της δεσποινίδας» (1960), «Ζητείται ψεύτης» (1961), «Ο ατσίδας» (1962), «Η κυρία του κυρίου» (1962), «Η ψεύτρα (1963), «Κάτι να καίει» (1964), «Η χαρτοπαίχτρα» (1964), «Κορίτσια για φίλημα» (1965), «Ραντεβού στον αέρα» (1966), «Οι θαλασσιές οι χάντρες» (1966), «Νύχτα γάμου» (1967), «Μια κυρία στα μπουζούκια» (1968), «Ενας ιππότης για τη Βασούλα» (1968), «Γοργόνες και μάγκες» (1968), «Ξύπνα Βασίλη» (1969), «Γυμνοί στον δρόμο» (1969), «Το κοροϊδάκι της πριγκιπέσας» (1971), «Επαναστάτης Ποπολάρος» (1971), «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι» (1971), «Μαριχουάνα στοπ» (1971) κ.ά.
No comments:
Post a Comment