Ο... Χοακίν Φοίνιξ τράβηξε τα βλέμματα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας τη Δευτέρα. Συγκεκριμένα, το ντοκιμαντέρ του Κέισι Άφλεκ σχετικά με την απόφαση του ηθοποιού να γίνει ράπερ. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν, ωστόσο, ότι η κίνηση του ηθοποιού δεν αποτελεί τίποτα άλλο από διαφημιστικό κόλπο.
Το ντοκιμαντέρ «I'm still here» του Κέισι Άφλεκ -αδελφού του Μπεν Άφλεκ- έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις για το εάν αποτελεί πραγματικότητα ή ένα ψευδοντοκιμαντέρ (τα λεγόμενα mockumentary), το οποίο έχει ως στόχο να «παίξει» με τις αντιλήψεις του κοινού για το τι είναι πραγματικό και τι όχι, για τις συνέπειες της δημοσιότητας και της φήμης.
- Ο Χοακίν Φοίνιξ...
«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν πρόκειται για φάρσα» δήλωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας, τονίζοντας ότι ούτε καν του είχε περάσει από το μυαλό ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μέχρι τη στιγμή που το θέμα άρχισε να απασχολεί κοινό και κριτικούς.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Χ. Φοίνιξ ανακοίνωσε πως η ηθοποιία αποτελεί παρελθόν για εκείνον και πως ήρθε η ώρα να ασχοληθεί με το πραγματικό του όνειρο: τη μουσική.
Ωστόσο, πολλοί μιλούν για ένα «παιχνίδι» του ηθοποιού, γεγονός που τροφοδοτήθηκε από την παράδοξη συνέντευξη που έδωσε στον Ντέιβιντ Λέτερμαν.
Εκεί ο γενειοφόρος Χοακίν Φοίνιξ έδωσε ελάχιστες απαντήσεις για την νέα του ταινία (το Two Lovers με την Γκουίνεθ Πάλτροου), κόλλησε την τσίχλα του στο γραφείο του παρουσιαστή, αναγκάζοντας τον τελευταίο να του πει: «Χοακίν, λυπάμαι που δεν μπορούσες να είσαι μαζί μας απόψε».
Η ταινία που προβάλλεται στο Φεστιβάλ Βενετίας θεωρείται μια ενδιαφέρουσα ματιά στο μυαλό του ηθοποιού και στα «γρανάζια» της διασημότητας.
Άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με παιδιάστικη συμπεριφορά, μερικές φορές με τρόπο παρανοϊκό και επιθετικό, ο Χ. Φοίνιξ της ταινίας επιχειρεί να αντιμετωπίσει την απόφασή του να εγκαταλείψει το Χόλιγουντ για χάρη της μουσικής.
Ο Χ. Φοίνιξ βρίσκεται στη Βενετία, αλλά δεν συμμετείχε στη συνέντευξη Τύπου.
... και οι άλλοι
Ενδιαφέρον επιφύλαξε για τους Έλληνες η σημερινή είδηση του περιοδικού του κλάδου, που στη διάρκεια της Βενετίας εκδίδεται καθημερινά, σχετικά με το βιβλίο «Ένας άντρας» της διάσημης Ιταλίδας δημοσιογράφου Οριάνα Φαλάτσι.
Ο Ιταλός παραγωγός Ντομένικο Προκάτσι μόλις αγόρασε τα δικαιώματα κινηματογράφησης του βιβλίου, που αναφέρεται στην τρικυμιώδη τριετή σχέση της Φαλάτσι με τον Αλέξανδρο Παναγούλη, η οποία σχέση ξεκίνησε το 1973, όταν ο Παναγούλης ήταν μέλος της αντίστασης ενάντια στη χούντα.
Όπως δήλωσε στο περιοδικό ο Προκάτσι, έχει ήδη αρχίσει να ψάχνει για ένα διεθνές καστ, προκειμένου να αναλάβει τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, καθώς και έναν σκηνοθέτη «πρώτου μεγέθους» για να γυρίσει την ταινία.
Κατά τα άλλα, στο Φεστιβάλ Βενετίας προβλήθηκαν δύο ταινίες με πρωταγωνιστή τον Βίνσεντ Γκάλο.
Ο ήρωας της ταινίας Essential Killing («Αναγκαίες δολοφονίες») του Πολωνού σκηνοθέτη Γέρζι Σκολιμόφσκι («4 νύχτες με την Αννα»), είναι Αφγανός Ταλιμπάν, που συλλαμβάνεται από τους Αμερικανούς, ύστερα από μία καταδίωξη κάπου στα βουνά και σειρά βασανιστηρίων, μεταφέρεται σε μία απροσδιόριστη πρώην ανατολική χώρα.
Στη διαδρομή προς τα κει, ο Ταλιμπάν (ένα πολύ συγκρατημένο, εσωτερικό παίξιμο από τον Βίνσεντ Γκάλο), καταφέρνει να δραπετεύσει και να διαφύγει στο παραπλήσιο παγωμένο δάσος. Στη βασανιστική πορεία του μέσα από δάση, ποτάμια και παγωμένα τοπία, ο Αφγανός αντιμετωπίζει τόσο τα εχθρικά στοιχεία της φύσης, όσο και τους στρατιώτες και τα ελικόπτερα, που τον καταδιώκουν, αναγκασμένος -όταν το φέρνει η ανάγκη- να σκοτώνει όσους προσπαθούν να τον εμποδίσουν.
Στην ταινία Υποσχέσεις γραμμένες σε νερό, που σκηνοθέτησε, μόνταρε και έντυσε μουσικά με δική του σύνθεση ο ίδιος ο Γκάλο, χρησιμοποιεί τη σχέση ανάμεσα σ' έναν άντρα και μια ετοιμοθάνατη νεαρή γυναίκα για να φτιάξει ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, όπου η εικόνα έχει τον πρώτο λόγο.
Η ταινία είναι γυρισμένη σε μαυρόασπρο φιλμ, με διαλόγους που θυμίζουν το παλιό αμερικανικό αντεργκράουντ σινεμά και μία κάμερα να ακινητοποιεί τα πρόσωπα.
Παράλληλα, το ενδιαφέρον των κριτικών προκάλεσε η κινέζικη ταινία The Ditch, που ασχολείται με την πραγματική ιστορία της αποστολής 3.000 Κινέζων σε στρατόπεδα εργασίας για «πολιτικό σωφρονισμό».
Ο σκηνοθέτης Γουάνγκ Μπινγκ έψαχνε εδώ και τρία χρόνια να ανακαλύψει επιζώντες και είναι γυρισμένο σαν ντοκιμαντέρ.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=352612&dt=06/09/2010#ixzz0yp6GahPe
No comments:
Post a Comment