Wednesday, September 8, 2010

Τα «Γόμορρα» του Μπεν Αφλεκ

  • Ο αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης εξομολογείται για το πώς η ιταλική ταινία «Γόμορρα» του Ματέο Γκαρόνε τον επηρέασε στη δημιουργία της «Πόλης» που προβλήθηκε χθες στην 67η Μόστρα

ΒΕΝΕΤΙΑ, Η αλήθεια είναι ότι από το εφετινό Φεστιβάλ Βενετίας που και πάλι χθες το πρωί πνίγηκε στη βροχή (η αίθουσα Τύπου ξαναπλημμύρησε, ένα απίστευτο χάος...) απουσίαζαν τα μεγάλα ονόματα των σταρ. Ποιων άλλων από τους Αμερικανούς. Επομένως δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τους λόγους για τους οποίους έγινε το αδιαχώρητο στην αίθουσα Συνεντεύξεων Τύπου όταν την εμφάνισή του έκανε ένας γνήσιος αμερικανός σταρ, ο Μπεν Αφλεκ. Αξύριστος, αγέλαστος και γοητευτικότατος, ο αμερικανός ηθοποιός είναι επίσης σεναριογρά φος βραβευμένος με Οσκαρ για τον «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ» (από κοινού με τον Ματ Ντέιμον) και σκηνοθέτης. Με την τριπλή αυτή ιδιότητα εμφανίζεται στην ταινία «Τhe town» («Η πόλη») η οποία προβλήθηκε χθες στο εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα της Μόστρα. Μαζί με τον Αφλεκ, οι συμπρωταγωνιστές του, Ρεμπέκα Χολ, Τζέρεμι Ρένερ και ο Τζον Χαμ, γνωστός από την τηλεοπτική σειρά «Μad men».

Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τσακ Χόγκαν «Ο πρίγκιπας των κλεφτών», η ταινία παρακολουθεί το οδοιπορικό ενός ληστή τραπεζών ο οποίος προσπαθεί να ξεφύγει από το παρελθόν του αλλά «κάνει διαρκώς τις λάθος κινήσεις, κάτι που ως ήρωα τον κάνει πολύ ενδιαφέροντα» όπως είπε χαρακτηριστικά ο Αφλεκ ο οποίος τον υποδύθηκε.

Ο Μπεν Αφλεκ δεν έκρυψε τις σκηνοθετικές επιρροές του, καθώς επίσης το γεγονός ότι αρχικώς δεν ήθελε να σκηνοθετήσει την ταινία επειδή, όπως και η προηγούμενή του, το «Gone baby gone», έτσι και αυτή εκτυλίσσεται στη Βοστώνη. Αυτός που τον έπεισε να τη σκηνοθετήσει ήταν ο συγγραφέας του «Gone baby gone» Ντένις Λιχέιν (γνωστός επίσης από το «Σκοτεινό ποτάμι» που έγινε ταινία από τον Κλιντ Ιστγουντ). Μίλησε πολύ για τις παλιές γκανγκστερικές ταινίες του Χόλιγουντ με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και τον Τζέιμς Κάγκνεϊ αλλά κυρίως για τη σχετικά πρόσφατη ιταλική παραγωγή «Γόμορρα» η οποία αναφέρεται στη δράση του οργανωμένου εγκλήματος σε διάφορες περιοχές της Ιταλίας. « Το αισθητικό στυλ αυτής της ταινίας με συγκλόνισε και νομίζω ότι είναι ακριβώς ο τύπος ταινίας που μου αρέσει.Ενώ έχει το στοιχείο της περιπέτειας, το ενσωματώνει σε ένα κοινωνικό πλαίσιο ».

Ποιο είναι το κοινωνικό πλαίσιο στην «Πόλη»; « Ανέκαθεν με απασχολούσε η ιδέα ότι δυσκολευόμαστε να φύγουμε από εκεί όπου μεγαλώνουμε » είπε ο Αφλεκ. « Να σπάσουμε τα δεσμά μας με το παρελθόν.Νομίζω επίσης ότι όλες αυτές οι ταινίες πραγματεύονται αυτή την ιδέα,καθώς επίσης το ότι τα παιδιά πληρώνουν τα αμαρτίες των γονιών τους ».

Οπως ήταν φυσικό, σε αντίθεση με τη συνέντευξη Τύπου του Αφλεκ, η ίδια αίθουσα είχε ελάχιστο κόσμο όταν λίγη ώρα πριν η Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη μιλούσε με τους ανθρώπους του Τύπου για την ταινία της, «Αttenberg». Αμηχανία επικρατούσε καθ΄ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και ελάχιστες ερωτήσεις φάνηκαν να έχουν ενδιαφέρον. Ανάμεσά τους εκείνη που αφορούσε τις αισθητικές ομοιότητες του «Αttenberg» με τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου. Καθότι ένας από τους ηθοποιούς της ταινίας της Τσαγγάρη, ο Λάνθιμος, βρισκόταν στο πάνελ μαζί με τους ηθοποιούς Αριάν Λαμπέντ, Ευαγγελία Ράντου και Βαγγέλη Μουρίκη.


«Δουλεύω με τον Γιώργο Λάνθιμο εδώ και πολλά χρόνια και είναι φυσικό οι γλώσσες με τις οποίες εκφραζόμαστε να μοιάζουν κάπως μεταξύ τους χωρίς όμως να είναι ίδιες».
Εξίσου ενδιαφέρον είχε η δήλωση της σκηνοθέτριας όταν ρωτήθηκε για τις σκηνές που οι ηθοποιοί του «Αttenberg» μιμούνται τις κινήσεις διαφόρων ζώων. «Με ενδιέφερε να μιλήσω για τους ανθρώπους ως μικρά ζώα που προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια διαφορετική φύση» είπε η Τσαγγάρη. «Δουλέψαμε όλοι πάνω σε αυτή την ιδέα και αποφασίσαμε να δανειστούμε συμπεριφορές ζώων».

No comments: