Εκτός από τα γνωστά κινηματογραφικά είδη, κωμωδίες, δράματα, θρίλερ, υπάρχουν και άλλα... πιο πρωτότυπα. Για παράδειγμα, οι ταινίες... μασκέ, όπως αυτή που γυρίζει ο Παναγιώτης Φαφούτης και λέγεται «Παράδεισος». Η λέξη «μασκέ» βέβαια αναφέρεται περισσότερο στο κλίμα της ταινίας. Διαρκεί ένα 24ωρο και εκτυλίσσεται στο Καρναβάλι της Πάτρας, όπου έγιναν φυσικά τα πρώτα γυρίσματα πριν από λίγο καιρό.
Ο πυρήνας της χτίζεται γύρω από τέσσερις ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα, με αφετηρία ένα αποκριάτικο άρμα -λέγεται «Lost in paradise»- που συμμετέχει στην παρέλαση του πιο γνωστού ελληνικού καρναβαλιού. Ο Παναγιώτης Φαφούτης, τον οποίο γνωρίσαμε από την κωμωδία «Η κληρονόμος», παίζει στην έδρα του. Γιατί, όπως λέει, «ξέρω από καλό... καρναβάλι». Βέρος Πατρινός, βγαίνει στην παρέλαση από πέντε χρόνων. Φέτος ήταν ειδική χρονιά. Αντί να είναι ανέμελος -όχι ότι δεν έβαλε τις πράσινες στολές του για να γλεντήσει- είχε να συντονίσει τους ηθοποιούς του την ώρα που χόρευαν πάνω στο άρμα τους, ντυμένοι φίδια, πουλιά, μήλα, Αδάμ και Εύα, αλλά κι ένα αποκριάτικο πλήρωμα 400 ατόμων.
Οι στολές των πρωτόπλαστων δεν είναι τυχαία επιλογή. Τα τέσσερα ζευγάρια της ταινίας παλεύουν να σώσουν τις υπό κατάρρευση σχέσεις τους και να βρεθούν στον... Παράδεισο. Ο οδηγός του άρματος (Ερρίκος Λίτσης) ψάχνει να βρει τη γυναίκα του, που είναι τραγουδίστρια (Ολια Λαζαρίδου). Ενας dj (Μιχάλης Φωτόπουλος) δέχεται την επίσκεψη-έκπληξη της κοπέλας του από το Λονδίνο (Νατάσα Ζάγκα). Ενας σεφ (Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης) θέλει να κάνει ερωτική εξομολόγηση στο αφεντικό του (Χρήστος Λούλης). Ο αρχηγός του γκρουπ (Αντρέας Κωνσταντίνου) έχει σχέση με τη μοδίστρα των στολών (Μαρία Σκουλά).
Διαζύγια κι έρωτες
Η τελευταία ιστορία είναι ίσως η πιο περίπλοκη. Η Ευγενία (Σκουλά), που έχει χωρίσει από τον άντρα της πρόσφατα, κρατά τη σχέση της με τον Αντώνη (Κωνσταντίνου) κρυφή από την 16χρονη κόρη της (στο ρόλο η πρωτοεμφανιζόμενη Λίλα Μπαγκλέση), που είναι τσιμπημένη μαζί του. Γι' αυτό και στο γύρισμα της προηγούμενης βδομάδας, η Μαρία Σκουλά, «χυμένη» στον καναπέ και κουκουλωμένη στις κουβέρτες, παρακολουθούσε μελαγχολική το Καρναβάλι στην τηλεόραση. Το σπίτι της ήταν στολισμένο στο κλίμα των ημερών. Πολύχρωμες σερπαντίνες κρέμονταν από τους τοίχους του ζεστού διαμερίσματος.
Ανετη μέσα στις πιτζάμες της, η Μαρία Σκουλά τριγυρίζει στο δωμάτιο σε ένα διάλειμμα από τα γυρίσματα. Εχουμε να τη δούμε σε ταινία από την «Επιστροφή» του Βασίλη Δούβλη (2007). «Θέλω πολύ να παίζω στο σινεμά, αλλά δεν τυχαίνει. Δεν γίνονται τόσο πολλές ταινίες. Οταν όμως μου συμβαίνει και βρίσκομαι στο γύρισμα, θυμάμαι πάλι πόσο ωραία είναι», μας λέει.
Με τον Παναγιώτη Φαφούτη έχουν ξανασυνεργαστεί στη μικρού του μήκους «Ο Γκόγκος». Για τον σκηνοθέτη δεν είναι μια απλή ηθοποιός, αλλά η μούσα που τον έσπρωξε στον κινηματογραφικό στίβο. Ηταν φοιτητής ακόμα στη Νομική, όταν είδε τον «Λευτέρη Δημακόπουλο» του Περικλή Χούρσογλου, όπου η Σκουλά πρωταγωνιστούσε. «Θέλω να γίνω σκηνοθέτης και να κάνω ταινία με αυτήν τη γυναίκα», σκέφτηκε. Και από τότε, κάθε φορά που ξεκινάει νά γράψει μια ιστορία, σκέφτεται, όπως μάς ομολογεί: «Θα μπορούσε η ηρωίδα μου να είναι στην ηλικία και το στιλ της Μαρίας Σκουλά;».
Τις ιστορίες για τον «Παράδεισο» τις έγραψε «βιώνοντας έναν χωρισμό». Ούτως ή άλλως, πάντοτε ξεκινάει από κάτι βιωματικό. Ετσι και τώρα, «οι τρεις από τις τέσσερις ιστορίες έχουν σχέση με καταστάσεις που έχουν σε συμβεί σε μένα, σε φίλους, στους γονείς μου», εξηγεί.
Η επιλογή του καρναβαλιού ως φόντο δεν οφείλεται μόνο στην καταγωγή του. Λειτουργεί και συμβολικά. «Με τραβάει αυτή η ιδέα της μεταμφίεσης. Οι ιστορίες έχουν να κάνουν με το ανείπωτο, με αυτά που δεν καταφέρνουμε να πούμε στην καθημερινότητά μας. Υπό ιδανικές όμως συνθήκες, φορώντας μια στολή, μια μάσκα, ή πίνοντας επτά κιλά κρασί, νομίζουμε ότι είμαστε άλλοι και κατά κάποιο τρόπο γινόμαστε ο εαυτός μας», λέει. Ετσι και οι ήρωες της ταινίας, μέσα σε συνθήκες καρναβαλιού «χορεύουν, τραγουδάνε, φιλάνε, μεθάνε, κλαίνε, αγαπάνε, ικετεύουν, θυμώνουν, αγκαλιάζουν», λέει ο σκηνοθέτης.
Σαν love parade
Η ταινία, παρόλο που έχει αρκετά δραματικά στοιχεία, είναι και πολύ νεανική, βουτηγμένη στο χορό, τα πάρτι και τη μουσική. Μην πάει το μυαλό σας στην «παραδοσιακή» μουσική των καρναβαλιών, τα λάτιν. «Ο Παράδεισος» έχει «σάουντρακ» χορευτικό. Τις ηλεκτρονικές και κλαμπίστικες μουσικές γράφει ο ντιτζέι G Pal. Ο Παναγιώτης Φαφούτης, άλλωστε, λέει: «Στο μυαλό μου η ταινία μοιάζει πιο πολύ με το Love parade του Βερολίνου, παρά με το πατρινό καρναβάλι».
Το concept που έχει για τα γυρίσματα γενικά, το δανείζεται από τον Τζόναθαν Ντέμι. Οταν γυρνούσε το «Η Ρέιτσελ παντρεύεται», είχε πει: «Θέλω η ταινία μου να είναι μια συλλογική εφεύρεση». Και ο Παναγιώτης Φαφούτης συμπληρώνει. «Δεν θέλω να κάνω μια ταινία όπου οι άνθρωποι είναι τα όργανα και εγώ τους ενορχηστρώνω. Μου αρέσει να είναι η διαδικασία ζωντανή».
*«Ο Παράδεισος» θα βγει στις αίθουσες τον επόμενο χειμώνα. Είναι μια παραγωγή των Pan Entertainment Α.Ε., ΕΚΚ, ΕΡΤ. *
Saturday, April 17, 2010
Μεταμφιεσμένοι γινόμαστε ο εαυτός μας
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment