Thursday, February 18, 2010

Οι ιρανικές αρχές απαγόρευσαν στον Πανάχι να μετάσχει σε συζήτηση της 60ής Μπερλινάλε


ΑΠΕ
Σκηνοθέτης και ηθοποιοί της ταινίας «Ο Περιπλανώμενος Ιουδαίος: άνοδος και πτώση» στο κόκκινο χαλί

Η άρνηση των ιρανικών αρχών να του χορηγήσουν τη σχετική άδεια στέρησε από τον βραβευμένο με αργυρή Άρκτο σκηνοθέτη Τζαφάρ Πανάχι την ευκαιρία να μετάσχει σε συζήτηση για τον ιρανικό κινηματογράφο που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο πλαίσιο του 60ού Φεστιβάλ Βερολίνου.

«Μας εξέπληξε και μας λύπησε ιδιαίτερα το ότι απαγορεύτηκε σε ένα σκηνοθέτη, που έχει κερδίσει τόσα διεθνή βραβεία, να συμμετάσχει στο εορταστικό μας φεστιβάλ και να εκφράσει τις κινηματογραφικές του απόψεις» ανάφερε ο διευθυντής της Μπερλινάλε, Ντίτερ Κόσλικ.

Τρεις ταινίες παρουσιάστηκαν την Πέμπτη στο διαγωνιστικό τμήμα της 60ής Μπερλινάλε.

Στο δρόμο της Γιασμίλα Ζμπάνιτς σκιαγραφούνται οι σχέσεις ανάμεσα σ' ένα νέο ζευγάρι στη σύγχρονη Βοσνία.

Η άνοδος και η πτώση ενός Γερμανού ηθοποιού στη ναζιστική Γερμανία περιγράφεται στη βιογραφική ταινία Ο Περιπλανώμενος Ιουδαίος: άνοδος και πτώση του Γερμανού Όσκαρ Ρέλερ.

Η χειραφέτηση μιας μεσήλικης παντρεμένης γυναίκας είναι το θέμα του Παζλ της Ισπανίδας Ναταλίας Σμπιρνόφ.

Ο έρωτας του ζευγαριού Στο δρόμο κινδυνεύει να καταστραφεί όταν ο άντρας μπλέκει με τον ισλαμικό φονταμενταλισμό κι η απόφασή τους ν' αποκτήσουν παιδί - έστω και με τεχνητή γονιμοποίηση - κινδυνεύει όταν εκείνος αλλάζει τρόπο ζωής και αρχίζει να απαιτεί μιαν άλλη διαφορετική συμπεριφορά από τη γυναίκα του.

Η σκηνοθέτης Γιασμίλα Ζμπάνιτς, που το 2006 κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο της Μπερλινάλε για την ταινία Γκριμπαβίτσα, αντιμετωπίζει με συμπάθεια τα προβλήματα του ζευγαριού, καταγράφοντας τα διάφορα προβλήματα που δημιουργούνται με τη στάση του συζύγου. Στα πλεονεκτήματα της ταινίας η πολύ καλή ερμηνεία της Ζρίνκα Τσβίτεσιτς.

Η καριέρα του Γερμανού ηθοποιού Φέρντιναντ Μάριαν είναι το θέμα της γερμανικής ταινίας Ο περιπλανώμενος Ιουδαίος: άνοδος και πτώση. Ο Μάριαν είχε γίνει διάσημος στη ναζιστική Γερμανία χάρη στο ρόλο του στην αντι-σημιτική ταινία, «Ο περιπλανώμενος Ιουδαίος», που σκηνοθέτησε το 1942 ο Φάιτ Χάρλαν. Είχε αρχικά αρνηθεί την πρόταση του υπουργού προπαγάνδας Γκέμπελς να ερμηνεύσει τον Εβραίο πρωταγωνιστή της ταινίας, όμως στη συνέχεια μετά από πιέσεις αναγκάστηκε να δεχθεί το ρόλο που τον έκανε διάσημο αλλά τελικά του στοίχισε την καριέρα του.

Ο Μαριάν εθίστηκε στο αλκοόλ και το 1946 αυτοκτόνησε, ενώ η εβραϊκής καταγωγής γυναίκα του συνελήφθη και εκτελέστηκε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των ναζί. Ο Ρέλερ αναπλάθει με πειστικότητα την εποχή και αποσπά μια πολύ καλή ερμηνεία από τον πρωταγωνιστή του Τομπίας Μορέτι, δεν κατάφερε όμως να ξεφύγει από τα καλούπια μιας συνηθισμένης βιογραφικής ταινίας.

Ο σκηνοθέτης Όσκαρ Ρέλερ είναι ο δημιουργός της πολύ ενδιαφέρουσας ταινίας Στοιχειώδη μόρια.

Στην ισπανική ταινία «Παζλ» της Ναταλίας Σμιρνόφ, η πρωταγωνίστρια είναι μια μεσήλικη γυναίκα, παντρεμένη και με μεγάλα παιδιά, που ξαφνικά ανακαλύπτει το ταλέντο της να φτιάχνει παζλ, όταν της χαρίζουν ένα στα γενέθλια της. Αρχίζει να φτιάχνει διάφορα παζλ παρέα με έναν άντρα και μαζί λαμβάνουν μέρος σ' ένα τουρνουά, όπου κερδίζουν και το πρώτο βραβείο.

Χάρη στα παζλ θα βρει στόχο στη ζωή της και θα χειραφετηθεί, πράγμα που θα τη φέρει σε σύγκρουση με τον άντρα της. Πρόκειται για μια διασκεδαστική ταινία, χωρίς όμως η σκηνοθεσία της Ναταλία Σμιρνόφ να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, Μαρίας Ονέτο.

Οι ερμηνείες είναι και το κύριο στοιχείο της εκτός συναγωνισμού ρομαντικής κωμωδίας Όλα τα παιδιά είναι καλά της Λίζας Τσολοτένκο, με την Ανέτ Μπένινγκ και τη Τζούλια Μουρ να ερμηνεύουν ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων γυναικών. Κάποια στιγμή η έφηβη κόρη τους πείθει το μικρότερο αδερφό της να τη βοηθήσει ν' ανακαλύψουν τον βιολογικό πατέρα τους. Η ανακάλυψη του πατέρα θα αλλάξει τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας και θα δημιουργήσει διάφορες αντιδράσεις και συγκρούσεις.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

No comments: