Friday, August 29, 2008

Βενετία: Την τιμητική του έχει ο μόδιστρος Βαλεντίνο στην 65η Μόστρα

Μέρα του διάσημου Ιταλού μόδιστου Βαλεντίνο η σημερινή, με την προβολή, στο τμήμα «Ορίζοντες», του ντοκιμαντέρ «Βαλεντίνο: ο τελευταίος αυτοκράτορας» του Ματ Ρίμαουερ. Ο ίδιος ο Βαλεντίνο παρακολούθησε την προβολή με το συνεργάτη του, Τζιαμετί, και αποθεώθηκε από το κοινό και τους πολλούς οπαδούς του, που είχαν μαζευτεί μέσα και έξω από την αίθουσα για να τον δουν. Το 90λεπτο αυτό ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του Βαλεντίνο, μέσα από τις αναμνήσεις του ίδιου και του συνεργάτη και συντρόφου του, Τζιαμετί, για να καταλήξει με τη μεγάλη γιορτή που διοργάνωσαν οι φίλοι του για τα 45 χρόνια της δουλειάς του, γιορτή που έγινε στο Κολοσσαίο της Ρώμης και παρακολούθησαν αρκετές χιλιάδες καλεσμένοι.

Η πρόσφατη επίθεση του εβδομαδιαίου γερμανικού περιοδικού «Σπίγκελ», καθώς και η χθεσινή από τη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν», ενάντια στη διεύθυνση του Φεστιβάλ Βενετίας, σχετικά με την υπερβολική, όπως σημειώνουν, επιλογή ιταλικών ταινιών στη φετινή Μόστρα (περισσότερες από 10 ταινίες στα διάφορα τμήματα, με 5 στο διαγωνιστικό), οδήγησαν τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού, Σάντρο Μπόντι, σε ανακοίνωση, όπου υπερασπίζεται την ελευθερία και την αυτονομία του διευθυντή του φεστιβάλ, Μάρκο Μούλερ, τονίζοντας πως αυτό δείχνει την αναβίωση του ιταλικού σινεμά, γεγονός που φάνηκε και στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών, με την επιτυχία και τη βράβευση αρκετών από αυτές.
Η Ιαπωνία και η Γερμανία εκπροσωπήθηκαν σήμερα στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της Μόστρας, με τις ταινίες «Ο Αχιλλέας και η χελώνα» του Ιάπωνα Τακέσι Κιτάνο και «Ιεριχώ» του Γερμανού Κρίστιαν Πέτσολντ.
Η πρώτη είναι μια λυρική, δοσμένη με τρυφερότητα και αγάπη ταινία, γύρω από ένα ζωγράφο, που από τα παιδικά του χρόνια ώσπου φτάνει στη μέση ηλικία, αγωνίζεται να βγει από την αφάνεια σ' ένα κόσμο που προτιμά το «εμπόριο» παρά την αληθινή τέχνη. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα βίαια θρίλερ του Κιτάνο, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια δοσμένη με ανθρωπιά και ξεχωριστή ομορφιά ταινία, με τον Κιτάνο, εκτός από το σενάριο και τη σκηνοθεσία, να χρησιμοποιεί και τους πίνακες που έχει φτιάξει ο ίδιος στη διάρκεια της ανάρρωσής του από ατύχημα.
Η «Ιεριχώ» είναι ένα ερωτικό δράμα, ελεύθερη διασκευή του νουάρ μυθιστορήματος «Ο ταχυδρόμος χτυπά πάντα δυο φορές», που έχει κινηματογραφηθεί στο παρελθόν αρκετές φορές. Η ιστορία είναι, τη φορά αυτή, μεταφερμένη στη γερμανική επαρχία, με ήρωες τρία αποτυχημένα πρόσωπα (ανάμεσά τους κι ένα Τούρκο μετανάστη) που τα καταπιεσμένα πάθη τους οδηγούν τελικά στην καταστροφή τους. Ταινία με καλή ατμόσφαιρα και πολύ καλές ερμηνείες και από τους τρεις πρωταγωνιστές.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η εκτός συναγωνισμού ταινία «Σίριν» του Ιρανού Αμπάς Κιαροστάμι. Με αφορμή το θεατρικό ανέβασμα ενός κλασικού περσικού ποιήματος του 12ου αιώνα (ανέβασμα που ποτέ η κάμερα δεν δείχνει), ο Κιαροστάμι κάλεσε 114 γυναίκες ηθοποιούς του ιρανικού σινεμά και θεάτρου μαζί τους και τη Γαλλίδα Ζιλιέτ Μπινός για να καταγράψει με την κάμερά του τις αντιδράσεις και τις εκφράσεις τους. Μια όμορφη, ασυνήθιστη, ταυτόχρονα γοητευτική, ταινία.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

No comments: