- Οι αξιομνημόνευτες ταινίες στις οποίες είχε παίξει ο Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, που πέθανε προχθές σε ηλικία 85 ετών, ήταν μετρημένες στα δάχτυλα.
Ευτύχησε όμως να πέσει στην... αφρόκρεμα. «Η Θηλειά» και «Ο άγνωστος του εξπρές» του Αλφρεντ Χίτσκοκ αλλά και το «Σένσο» του Βισκόντι τού έδωσαν την ευκαιρία να υποδυθεί σημαντικούς ρόλους σε μεγάλες ταινίες, όπου το όνομα των σκηνοθετών επισκίαζε το καστ, όσο καλό και να ήταν.
Στην εποχή του, πάντως, ο Φάρλεϊ Γκρέιντζερ συζητιόταν όχι τόσο για τις ερμηνευτικές του ικανότητες, αφού η καριέρα του δεν μακροημέρευσε, αλλά για την τόλμη του. Ο πανέμορφος ηθοποιός ήταν αντισυμβατικός και δεν έκρυψε ποτέ την ομοφυλοφιλία του ή για την ακρίβεια την αμφισεξουαλικότητά του. Και ο ίδιος βαυκαλιζόταν με την εικόνα του «άτακτου παιδιού», που είχε καλλιεργηθεί γύρω από αυτόν. Αρνήθηκε να παίξει το παιχνίδι της δημοσιότητας, απαραίτητο για την ανέλιξή του στο σταρ σίστεμ του Χόλιγουντ, τα τσούγκρισε με τον μεγιστάνα παραγωγό Σάμιουελ Γκόλντγουιν και δεν έκανε ένα λευκό γάμο, όπως άλλοι διάσημοι γκέι συνάδελφοί του.
Πριν από λίγα χρόνια, που κυκλοφόρησε η αυτοβιογραφία του, «Include me out: my life from Goldwyn to Broadway», τα είπε όλα χαρτί και καλαμάρι. Είχε ερωτικές σχέσεις με τον συνθέτη Λεόναρντ Μπερνστάιν, τον Τάιρον Πάουερ και τον κυνηγημένο επί μακαρθισμού μαρξιστή σεναριογράφο Αρθουρ Λόρεντς. Από το κρεβάτι του πέρασαν και διάσημες κυρίες, όπως οι Σέλεϊ Γουίντερς, Αβα Γκάρντνερ, Μπάρμπαρα Στάνγουικ και Τζόαν Κρόφορντ.
Την ομορφιά του άλλωστε πρόσεξε και ο Σάμιουελ Γκόλντγουιν όταν τον εντόπισε σε θεατρικές παραστάσεις στο Λος Αντζελες, σε ηλικία 18 ετών. Η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε στην ταινία «North star» του Λούις Μαϊλστόουν (1943). Επειτα από 2-3 ταινίες, η τύχη τού χαμογέλασε και βρέθηκε στη «Θηλειά» του Χίτσκοκ (1948), ένα θριλερικό μονοπλάνο όπου δύο συγκάτοικοι σκοτώνουν ένα συμφοιτητή τους. Στην επόμενη συνεργασία του με τον Χίτσκοκ, στο «Ο άγνωστος του εξπρές» (1951), είναι ένας πρωταθλητής του τένις στον οποίο ένας περίεργος τύπος (Ρόμπερτ Γουόλκερ) προτείνει να σκοτώσει τον πατέρα του και αυτός, σε αντάλλαγμα, να σκοτώσει τη γυναίκα του.
Ακολούθησαν κι άλλες ταινίες, που τις θυμόταν ως περίοδο ρουτίνας. Τον έβγαλε από τη μονοτονία ο Βισκόντι καλώντας τον να παίξει στο «Σένσο» έναν Αυστριακό καρδιοκατακτητή στρατιώτη, τον οποίο ερωτεύεται μια πλούσια κοντέσα, η Αλίντα Βάλι. Καμία επόμενη ταινία του δεν έκανε τόσο μεγάλη αίσθηση. Ούτε και οι εμφανίσεις του στο θέατρο, που τόσο αγαπούσε. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, σε αυτό επέστρεψε. Από τη θέση του φανατικού θεατή.
- ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011
No comments:
Post a Comment