Η βετεράνος της ενδυματολογίας στον κινηματογράφο Ann Roth βρίσκεται πίσω από τα ανάλαφρα αλλά με προσωπικότητα ρούχα των πρωταγωνιστών και όλου του cast του κινηματογραφικού Mamma Mia, που είναι βέβαιο ότι θα ταξιδεύει με ανέφελο ουρανό σε όλον τον κόσμο, χάρη στη φρεσκάδα και την ξενοιασιά που αποπνέει.
Της ΕΡΣΗΣ ΒΑΤΟΥ, Ελευθεροτυπία / 2, 12/07/2008
Η Μέιμι Γκάμερ, κόρη της Μέριλ Στριπ, στη νέα καμπάνια του οίκου Gerard Dare |
Από την τζιν σαλοπέτα της Μέριλ Στριπ που ουδόλως νοιάζεται για την εξωτερική της εμφάνιση, μέχρι τα επιτηδευμένα πανάκριβα φορέματα της πλούσιας Κριστίν Μπαράνσκι, η Ροθ βρήκε τις σωστές ισορροπίες. Η Αν Ροθ ουσιαστικά κλήθηκε να ντύσει έναν θρύλο. Γιατί το Mamma Mia είναι ακριβώς αυτό: ένας θρύλος αφού επί χρόνια αντέχει, από το Μπρόντγουεϊ μέχρι το Μπάντμιντον. Οπως εξομολογήθηκε σε συνέντευξή της, θέλησε να ντύσει το cast με κάτι ζωηρό αλλά ρεαλιστικό. Για τον λόγο αυτό, πέρα από το φως και την πραγματικότητα ενός ελληνικού νησιού, μελέτησε τον τρόπο ζωής των πρωταγωνιστών της. Από τους μισθούς που λογικά θα έπαιρναν στη Δύση όπου ζουν, μέχρι τα διαμερίσματα όπου υποτίθεται ότι έμεναν. Σκέφτηκε παραδείγματος χάριν ότι η Ντόνα-Μέριλ ουδέποτε θα είχε στην γκαρνταρόμπα της ένα καλό φουστάνι για τον γάμο της κόρης της. «Λέει λοιπόν σε μια φίλη της στην Αθήνα: Η κόρη μου παντρεύεται και χρειάζομαι ένα φόρεμα για γάμο, ωραίο και σίγουρα όχι γεροντίστικο», διηγείται η Ροθ. «Η φίλη της λοιπόν παίρνει το πλοίο και της πάει δύο ρούχα να διαλέξει». Η κόρη της Ντόνας είναι πιο ρομαντική στο ύφος -κοριτσάκι γαρ- αλλά το τρίο Dynamos εκθαμβωτικές μέσα στα κοστούμια τους, όπως όλα τα groups της δεκαετίας των '70 μεταξύ των οποίων και οι ΑΒΒΑ. Από την άλλη, οι τρεις «μπαμπάδες» της μικρής, εκ των πραγμάτων εμφανίζονται αρχικά με παντελόνια και λινά πουκάμισα, ασφαλώς στριμωγμένα στη βαλίτσα που έφτιαξαν βιαστικά για να πάνε στο ελληνικό νησί. Η σκηνοθέτρια της ταινίας Φιλίντα Λόιντ ενθουσιάστηκε με τη δουλειά της Ροθ, μιας γυναίκας που ξεκίνησε ως σκηνογράφος στο Μπρόντγουεϊ, για να φτάσει να σχεδιάσει ρούχα για ταινίες όπως οι καταπληκτικές «Μάμπο Κινγκς», «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ», αλλά και «Ο καουμπόι του μεσονυχτίου». Η Λόιντ έκρινε ότι η Ροθ κατάφερε να βάλει στα ρούχα ζωή, αυτή των πρωταγωνιστών της, και το ταίριασμα προσωπικότητας-στιλ να είναι άψογο.
Μόδα Mamma Mia διά χειρός Αν Ροθ (επάνω), της ενδυματολόγου που πήρε Οσκαρ για τον «Αγγλο Ασθενή» |
Και μπορεί στην κινηματογραφική της ζωή η Μέριλ Στριπ ως πρωταγωνίστρια Ντόνα να φορά Ροθ, ως μητέρα όμως είναι πολύ πιθανό να στραφεί στις συλλογές Gerard Darel, που ως πρόσωπο της καμπάνιας τους επέλεξαν την πρωτοθυγατέρα της, Μέιμι Γκάμερ. Η νεαρή Μέιμι, που τόσο μοιάζει με τη μητέρα της (μόνο τη μύτη να δείτε θα καταλάβετε), είναι το νέο icon της γαλλικής οικογενειακής εταιρείας που ξεκίνησε το 1971 στο Παρίσι. Για τους Darel, η Μέιμι, που έχει ήδη αρχίσει καριέρα στην ηθοποιία, μπορεί θαυμάσια να αντιπροσωπεύσει τις γυναίκες στις οποίες απευθύνονται οι συλλογές τους, γιατί δεν είναι μόνο ευφυής και με ισχυρή προσωπικότητα, αλλά αποπνέει και ένα βαθύ ήθος, μια ακεραιότητα. Για τη νέα της καμπάνια η Darel δανείζεται την ατάκα του περιοδικού «New York»: «Μητέρα της Μέιμι είναι η Μέριλ Στριπ, όμως δεν είναι γι' αυτό που πρέπει να τη μάθετε». Στη συνέντευξή της με αφορμή το εναρκτήριο λάκτισμα της διαφημιστικής εκστρατείας, η Μέιμι, κόρη του ζωγράφου-γλύπτη Ντον Γκάμερ, παραδέχεται ότι η ζωή της με διασημότητες έχει δυσκολίες, αλλά όλα είναι θέμα ισορροπιών, ενώ όταν ερωτάται πώς αισθάνεται με τη Μέριλ Στριπ στο σπίτι της, απαντά: «Για μένα είναι απλώς η μαμά μου». Παρεμπιπτόντως, σε ένα ερωτηματολόγιο που της έστειλε η Darel να απαντήσει, επιλέγει τον Μπάρακ Ομπάμα ως «αγαπημένο ήρωα της αληθινής ζωής». *
No comments:
Post a Comment