Thursday, September 8, 2011

Μόστρα: Ο Αλεξάντρ Σοκούροφ παρουσίασε τον Φάουστ του



Η τελευταία ταινία του ρώσου δημιουργού βασίζεται στο κλασικό αριστούργημα του Γκέτε
Μόστρα: Ο Αλεξάντρ Σοκούροφ παρουσίασε τον Φάουστ του
Ο Γιοχάνες Τσάιλερ (δεξιά) ως Φάουστ και ο Αντον Αντασίσνκι στον ρόλο του Μεφιστοφελή σε σκηνή από τον «Φάουστ» του Αλεξάντερ Σοκούροφ.


Ενας από τους λόγους που ο «Φάουστ», το αριστούργημά του γερμανού συγγραφέαΓιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκέτε έχει παραμείνει αλώβητο στο πέρασμα του χρόνου είναι η γλαφυρή και συγχρόνως ουσιαστική αντιμετώπιση του συγγραφέα πάνω στο αιώνιο ζήτημα της  σύγκρουσης Θεού και Διαβόλου, Καλού και Κακού, ηθικού και ανήθικου.
Το στοίχημα του Μεφιστοφελή με το Θεό ότι κατεβαίνοντας στην γη θα καταφέρει να κερδίσει την ψυχή του σεβάσμιου Δρ Φάουστ, έχει εμπνεύσει εκατοντάδες καλλιτέχνες  που έδωσαν την δική τους εκδοχή πάνω στο αιώνιο αυτό ζήτημα σε όλες τις μορφές της τέχνης.
«Ο Φάουστ δεν είναι ήρωας της λογοτεχνίας. Είναι ένας πραγματικός άνθρωπος με σάρκα και οστά» είπε ο ρώσος δημιουργός Αλεξάντρ Σοκούροφ μιλώντας για τον δικό του «Φάουστ» που προβλήθηκε εντός συναγωνισμού στο φεστιβάλ της Βενετίας.
Η καινοτομία της προσέγγισης του Σοκούροφ είναι ότι εδώ, δεν είναι τόσο ο Διάβολος που να προτείνει την ανταλλαγή της ψυχής του Φάουστ αλλά ο ίδιος ο δόκτορας τον προσεγγίζει πρώτος.
«Που βρίσκονται τα σύνορα; Στην κόλαση ή στον παράδεισο; Στην ταινία μου τα όρια αυτά δεν υπάρχουν. Πόσο κοστίζει μια ψυχή; Τίποτε. Είναι τόσο εύκολο να πουληθεί» λέει ο σκηνοθέτης. «Το βέβαιο είναι ότι ο Γκέτε και ο Φάουστ είναι κλειδιά του παγκόσμιου πολιτισμού γιατί μιλούν για την αιώνια πιθανότητα του ανθρώπου να προδώσει, να χαθεί στο σκοτάδι. Και λένε επίσης ότι η νίκη δεν είναι πάντα το τέλος της ιστορίας. Η ήττα μπορεί επίσης να είναι το τέλος. Αν δεν είχε υπάρξει ο Φάουστ, ενδεχομένως να μην είχε υπάρξει ο Ντοστογιέφσκι ή ο Πούσκιν. Χωρίς τον Φάουστ δεν θα υπήρχε λογοτεχνία»»
Ο «Φάουστ» εντάσσεται στην άτυπη τετραλογία του Σοκούροφ πάνω στην φύση και την εξουσία. Στην πρώτη ταινία της σειράς, το «Μολόχ» (2000) το πρόσωπο ήταν ο Αδόλφος Χίτλερ, στην δεύτερη, το «Τάουρους» ο Βλαντίμιρ Λένιν και στην τρίτη, τον «Ηλιο» ο αυτοκράτορας Χιροχίτο της Ιαπωνίας.
Με το συμβολικό πρόσωπο της τέταρτης ταινίας, τον Φάουστ, ο Σοκούρoφ συμπληρώνει την σειρά των «μεγάλων τζογαδόρων  που τελικά έχασαν το σημαντικότερο παιχνίδι της ζωής τους.» 
Η ταινία «Φάουστ» θα παιχθεί στις ελληνικές  αίθουσες σε διανομή New Star

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βενετία - 68η Μόστρα : Ο Εϊμπελ Φεράρα και το τέλος του κόσμου! 
68η Μόστρα: Τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» συναρπάζουν ακόμα 
68η Μόστρα - Μάικλ Φασμπέντερ, το αστέρι της «Ντροπής» 
68η Μόστρα : Ο Ψυχρός Πόλεμος ανασταίνεται! 
68η Μόστρα: Ο Αλ Πατσίνο υποκλίνεται στον Οσκαρ Ουάιλντ 
Μόστρα: Σκανδαλίζει πάλι η Μόνικα Μπελούτσι 
Μόστρα: Κρόνενμπεργκ και γοητεία της ψυχανάλυσης 
Μόστρα: Ο Πολάνσκι... έλαμψε διά της ταινίας και της απουσίας του 
Μόστρα - Τζ. Κλούνεϊ: «Δεν με ενδιαφέρει να μπω στην πολιτική» 
Γ. Λάνθιμος: «Δύσκολο να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα» 
 

No comments: