Με τους απεργούς εργαζόμενους του μεγάλου στούντιο της «Τσινετσιτά» να διαδηλώνουν έξω από το Palazzo Grande στο πλαίσιο των πολύμηνων κινητοποιήσεών τους ενάντια στα σχέδια της ιταλικής κυβέρνησης να μετατρέψει τη θρυλική «πόλη του κινηματογράφου» σε... εμπορικό και «ψυχαγωγικό» κέντρο της «ελίτ», ξεκίνησε προχτές το 69ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οποίου μάλιστα, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, εξέφρασε και τη στήριξή του προς τον αγώνα τους. Η φετινή διοργάνωση χαρακτηρίζεται από το μικρό, σε σχέση με τα παλαιότερη μεγέθη, αριθμό ταινιών που συμμετέχουν σε όλα τα προγράμματα και που δεν ξεπερνούν τις εξήντα. Σχολιάζοντας αυτή την επιλογή σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο Μπαρμπέρα είπε ότι «δεν με ενδιαφέρει η ποσότητα, εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η ποιότητα. Οταν προγραμματίζεις εκατοντάδες ταινίες, δεν υπάρχει τρόπος να δει κανείς όλες τις ταινίες του φεστιβάλ. Γι' αυτό σκέφτηκα, γιατί να μην κάνουμε το αντίθετο; Να βασιστούμε στην ποιότητα και σε μικρό αριθμό ταινιών για να μπορεί κανείς να τις δει σχεδόν όλες».
Πάντως, τόσο οι απεργοί της «Τσινετσιτά», όσο και οι 40 Ιταλοί ανθρακωρύχοι που παλεύουν να κρατήσουν τη δουλειά τους στο ορυχείο της περιοχής Σούλτσις Ιγκλεζιέντε της Σαρδηνίας, έχοντας κλειστεί στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους 400 μέτρα κάτω από το έδαφος την ώρα που στη Βενετία καταφτάνουν οι κινηματογραφικοί «αστέρες» χαρακτηρίζουν την πραγματικότητα μέσα στην οποία θα διεξαχθεί η φετινή «Μόστρα».
No comments:
Post a Comment