Η Μπάρμπαρα Στάνγουικ με κακόγουστη ξανθιά περούκα (κατ’ απαίτηση του Μπίλι Γουάιλντερ) και ο Φρεντ ΜακΜάρεϊ στη «Διπλή ταυτότητα».
Η ασπρόμαυρη «Διπλή ταυτότητα» του
Μπίλι Γουάιλντερ, σπάνιο διαμάντι του κλασικού Χόλιγουντ, κάνει πιο
πλούσιες τις νύχτες στους θερινούς κινηματογράφους. Επανεκδόσεις σαν και
αυτή μάς δίνουν την ευκαιρία να ξαναδούμε στον φυσικό τους χώρο ταινίες
που βαθαίνουν τη σχέση μας με το σινεμά.
Η «Διπλή ταυτότητα» (διπλή αποζημίωση κατά το πρωτότυπο «Double Indemnity») ανήκει στα κορυφαία φιλμ νουάρ από συστάσεως Χόλιγουντ. Αναφέρεται στην καταστροφική σχέση ενός ασφαλιστή του Λος Αντζελες (Φρεντ ΜακΜάρεϊ) με τη σύζυγο ενός πελάτη του (Μπάρμπαρα Στάνγουικ). Οι παράνομοι εραστές σκηνοθέτησαν τον φόνο του συζύγου με απώτερο σκοπό τη διπλή αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρείας. Η άπιστη σύζυγος, όμως, απεδείχθη μοιραία για όλους.
«Μιλούσαμε για ασφάλειες αυτοκινήτων και αυτή έπλεκε στο μυαλό της σχέδια για φόνους», λέει με φωνή εκτός κάδρου ο ασφαλιστής σε μια από τις πρώτες σκηνές. Η ιστορία απλώνεται σε ένα μεγάλο φλάσμπακ, λιτά και με εξαιρετικούς διαλόγους.
Το τέλος της Σνάιντερ απαθανατίστηκε παράνομα από τον ερασιτέχνη φωτογράφο Τομ Χάουαρντ και έγινε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας New York Daily News. Ηταν η πρώτη φορά στην ιστορία του αμερικανικού Τύπου που μια εκτέλεση γινόταν ταμπλόιντ. Η εφημερίδα ξεπούλησε, όπως ήταν φυσικό, και η φλου φωτογραφία του Χάουαρντ, που έδειχνε τη Σνάιντερ την ώρα που έπεφτε ο διακόπτης του ηλεκτρικού διοχευτεύοντας στο σώμα της εκατοντάδες βολτ, προκάλεσε σοκ και συζητήσεις. Ο Χάουαρντ είχε μπει στον χώρο της εκτέλεσης έχοντας δεμένη μια μίνι κάμερα στην κνήμη του. Η τραγική κατάληξη του κακοσχεδιασμένου, όπως αποδείχθηκε, εγκλήματος έγινε το διασημότερο φωτορεπορτάζ της δεκαετίας του ’20.
Η «Διπλή ταυτότητα» (διπλή αποζημίωση κατά το πρωτότυπο «Double Indemnity») ανήκει στα κορυφαία φιλμ νουάρ από συστάσεως Χόλιγουντ. Αναφέρεται στην καταστροφική σχέση ενός ασφαλιστή του Λος Αντζελες (Φρεντ ΜακΜάρεϊ) με τη σύζυγο ενός πελάτη του (Μπάρμπαρα Στάνγουικ). Οι παράνομοι εραστές σκηνοθέτησαν τον φόνο του συζύγου με απώτερο σκοπό τη διπλή αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρείας. Η άπιστη σύζυγος, όμως, απεδείχθη μοιραία για όλους.
«Μιλούσαμε για ασφάλειες αυτοκινήτων και αυτή έπλεκε στο μυαλό της σχέδια για φόνους», λέει με φωνή εκτός κάδρου ο ασφαλιστής σε μια από τις πρώτες σκηνές. Η ιστορία απλώνεται σε ένα μεγάλο φλάσμπακ, λιτά και με εξαιρετικούς διαλόγους.
- Σοκαριστικό ταμπλόιντ
Το τέλος της Σνάιντερ απαθανατίστηκε παράνομα από τον ερασιτέχνη φωτογράφο Τομ Χάουαρντ και έγινε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας New York Daily News. Ηταν η πρώτη φορά στην ιστορία του αμερικανικού Τύπου που μια εκτέλεση γινόταν ταμπλόιντ. Η εφημερίδα ξεπούλησε, όπως ήταν φυσικό, και η φλου φωτογραφία του Χάουαρντ, που έδειχνε τη Σνάιντερ την ώρα που έπεφτε ο διακόπτης του ηλεκτρικού διοχευτεύοντας στο σώμα της εκατοντάδες βολτ, προκάλεσε σοκ και συζητήσεις. Ο Χάουαρντ είχε μπει στον χώρο της εκτέλεσης έχοντας δεμένη μια μίνι κάμερα στην κνήμη του. Η τραγική κατάληξη του κακοσχεδιασμένου, όπως αποδείχθηκε, εγκλήματος έγινε το διασημότερο φωτορεπορτάζ της δεκαετίας του ’20.
- Το ρεπορτάζ του Κέιν
No comments:
Post a Comment