«Δεν είμαι και πολύ των κριτικών επιτροπών, αλλά τελικά πείσθηκα να δεχτώ την προεδρία τής Κριτικής Επιτροπής της Μπερλινάλε, γιατί το θεώρησα ευκαιρία να δω μια μεγάλη γκάμα ταινιών», ανέφερε ο διάσημος, βραβευμένος στο παρελθόν για πολλές από τις ταινίες του, Βρετανός σκηνοθέτης, Μάικ Λι, μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε σήμερα το μεσημέρι, με αφορμή την έναρξη τού 62ου κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου.
Για να προσθέσει, πως «οι σκηνοθέτες των ταινιών γνωρίζουν πως είμαστε με το μέρος τους, γιατί αποτελούμε τμήμα της ίδιας κοινότητας και τελικά θα εμπιστευθούν τη συλλογική μας κρίση». Ενώ, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για το ποιο θα είναι το βασικό κριτήριο των ταινιών, ο κ. Λι τόνισε ότι «ζήτησα απ’ όλα τα μέλη της επιτροπής να έχουν ανοιχτό μυαλό και να παραμερίσουν όλες τις προκαταλήψεις τους για να βρούμε μαζί τις καλύτερες ταινίες». Πράγμα που επιβεβαίωσαν όλα τα διάσημα μέλη της επιτροπής που ήταν παρόντα στη συνέντευξη: οι ηθοποιοί Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Μπάρμπαρα Σούκοβα και Τζέικ Γκίλενχαλ, οι σκηνοθέτες Φρανσουά Οζόν και Ασκγαρ Φαραντί (ο βραβευμένος δημιουργός τού εκπληκτικού «Ένας χωρισμός»), ο σεναριογράφος Μπουαλέμ Σανσάλ και ο φωτογράφος, σχεδιαστής και κινηματογραφιστής Άντον Κόρμπιν.
Επίσημη έναρξη η φετινή Μπερλινάλε έκανε με την ταινία «Αντίο βασίλισσα» τού Γάλλου Μπενουά Ζακό, που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα. Η ταινία παρουσιάζει τη Γαλλική Επανάσταση μέσα από το βλέμμα των υπηρετριών του παλατιού και συγκεκριμένα της Σιντονί Λαμπόρντ, μιας νεαρής καμαριέρας, αναγνώστριας βιβλίων για τη Μαρία Αντουανέτα. Μιας καμαριέρας, αφοσιωμένης στη βασίλισσα, που είναι έτοιμη να κάνει το κάθε τι γι’ αυτήν. Τελικά, η Σιντονί βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα, όταν η αγαπημένη τής βασίλισσας, Γκαμπριέλ ντε Πολινιάκ (που θεωρήθηκε υπεύθυνη για τα περισσότερα σκάνδαλα της Αντουανέτας) κινδυνεύει, αναθέτει στη Σιντονί να μεταμφιεστεί και να πάρει τη θέση της στην άμαξα που θα τη μεταφέρει εκτός Γαλλίας.
Η ιστορία βασίστηκε σ’ ένα γνωστό στη Γαλλία μπεστ-σέλερ μυθιστόρημα τής Σαντάλ Τομά, που ο Ζακό θέλησε - όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου - που ακολούθησε τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας, να διασκευάσει για τον κινηματογράφο. «Βρήκα την άποψη της συγγραφέα πολύ ζωντανή. Η ιστορία εκτυλίσσεται στη διάρκεια τριών ημερών και τριών νυχτών, όπως ακριβώς συμβαίνει και ιστορικά. Εκείνο που με ενδιέφερε δεν ήταν τόσο η ζωή της Αντουανέτας - βλέπουμε ένα μέρος της και είναι περισσότερο κλισέ, όπως αυτή έχει παραμείνει στην ιστορία - όσο το πώς αντιμετωπίζουν τα γεγονότα οι υπηρέτες».
Χάρη στις ωραίες ερμηνείες, ιδιαίτερα των γυναικών και συγκεκριμένα εκείνες της Λέα Σεϊντού (Σιντονί) και της Νταϊάν Κρούγκερ (Μαρία Αντουανέτα), στην εξαιρετική φωτογραφία του Ρομέν Βιντνίνγκ, τα ντεκόρ της Κάτια Βίσκοπ και τα κοστούμια των Κριστιάν Γκας και Βαλερί Ρανσού, ο Ζακό αναπλάθει με λεπτομέρεια και πιστότητα την εποχή, δίνοντας έμφαση στα παρασκήνια του παλατιού -οι καλύτερες σκηνές είναι αυτές προς το τέλος, όταν ευγενείς και υπηρέτες, ο καθένας για πάρτη του, σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν το παλάτι. Στην αποψινή επίσημη πρεμιέρα αναμένονταν να παραστούν, εκτός από την Κριτική Επιτροπή, τον σκηνοθέτη και τους πρωταγωνιστές τής ταινίας, ο Γερμανός υπουργός Πολιτισμού, ο δήμαρχος του Βερολίνου και η πλειοψηφία των ανθρώπων του Γερμανικού κινηματογράφου.
Μπορεί φέτος η Ελλάδα να μη συμμετέχει επίσημα στη Μπερλινάλε, υπάρχουν, όμως, δύο ελληνικές παρουσίες σ’ αυτήν: η γερμανικής, βασικά, παραγωγής ταινία «Μετέωρα» τού Σπύρου Σταθόπουλου, που ζει μόνιμα στην Κολομβία (συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα) και η Ιταλική ταινία «Διαμέρισμα στην Αθήνα» του Ρουτζέρο Ντιπαόλα (στο τμήμα της Αγοράς), στην οποία πρωταγωνιστεί και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.
No comments:
Post a Comment